باران های بهاری محصولات جالیزی بادرود را کاهش داد

نطنز-مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: امسال بر اثر بارش باران های بهاری و تگرگ به بسیاری از محصولات جالیزی خسارت وارد شده و این بارش ها در کاهش تولیدات نیز تاثیر گذار بوده است.

عبدالرضا مهدی بادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: هر ساله در خرداد و تیرماه محصولات جالیزی از جمله محصول طالبی، گرمک، شاه آبادی با کیفیت بالا از مزارع بادرود برداشت و روانه بازار داخلی می شود.

وی با بیان اینکه این محصولات عمدتا در بهمن ماه به صورت تونلی با پوشش پلاستیک کشت می شوند، گفت: مزایای کشت محصولات جالیزی با این روش زود رسی، تولید محصول سالم و صرفه‌جویی در آب و نهاده‌های کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: از سطح ۸۰۰ هکتار محصولات جالیزی امسال در بخش بادرود ۲۵۰هکتار مربوط به انواع طالبی و مابقی به  خیار، خربزه و هندوانه اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در زمان عملیات برداشت، به مدت دو ماه برای بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  شغل فصلی ایجاد می‌شود.

مهدی بادی گفت: امسال بر اثر بارش باران های بهاری و تگرگ به بسیاری از محصولات جالیزی خسارت وارد شده و این بارش ها در کاهش تولیدات تاثیر گذار بوده است.

به گزارش ایمنا، بادرود یکی از مناطق حاصل خیز کشت طالبی شیرین معروف به "آقا علی عباس" به شمار می آید.

از سطح ۸۰۰ هکتار محصولات جالیزی در بادرود، ۷۰۰ هکتار مربوط به انواع طالبی و بقیه شامل خیار، خربزه و هندوانه است.

کد خبر 346525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.