توسعه صنعت گردشگری ورزشی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: امروزه برگزاری مسابقات ورزشی در اغلب کشورهای توسعه یافته نه تنها به عنوان یک تفریح یا یک فعالیت بدنی مطرح بوده بلکه به واسطه محبوبیتی که رشته های مختلف ورزشی در بین مردم دارند به یک صنعت بزرگ تبدیل شده که با جنبه‌های مختلف اقتصادی در هم تنیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان ورزش را لازمه سلامتی دانست و اظهار کرد: امروز در شرایط حاکم بر زندگی شهرنشینی ورزش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: عصر تکنولوژی سبب شده ابتکار عمل سریع از انسان گرفته شود و او را دچار فقر حرکتی کند به گونه ای که این فقر حرکتی مشکلات متعددی جسمی، روانی و اجتماعی را برای شهرنشینان به همراه داشته و ترویج فرهنگ ورزش همگانی به عنوان راه حلی راهبردی می‌تواند این مشکلات را به نحو مطلوب رفع کند.

شهردار زرین شهر با اشاره به نقش ورزش همگانی در افزایش امید به زندگی و ارتقاء سلامت شهروندان، تصریح کرد: ورزش همگانی نقش تاثیرگذاری در حفظ سلامت جسمی، روحی و ایجاد نشاط و شادابی و استفاده‌ی مطلوب از اوقات فراغت و همچنین ایجاد زمینه‌ تفریحات سالم برای آحاد مردم دارد بر همین اساس شهرداری زرین شهر در راستای رسالت اجتماعی خود نگاه ویژه ای به ارتقاء ورزش همگانی در بین شهروندان دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌ سازی درخصوص ورزش باید از سنین کودکی آغاز شود چراکه تاثیر ماندگاری آن در این سنین بسیار بالا بوده برهمین اساس برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش باید آموزش‌ها از کودکی باشد.

محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به تامین زیرساخت های ورزشی، اضافه کرد: امروزه برگزاری مسابقات ورزشی در اغلب کشورهای توسعه یافته نه تنها به عنوان یک تفریح یا یک فعالیت بدنی مطرح بوده بلکه به واسطه محبوبیتی که رشته های مختلف ورزشی در بین مردم دارند به یک صنعت بزرگ تبدیل شده که با جنبه‌های مختلف اقتصادی در هم تنیده است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری ورزشی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: در تعریف صنعت ورزش باید گفت که این صنعت شامل تمام کالاها، خدمات مکان‌ها، افراد و ایده‌های مرتبط با ورزش است که به مشتری ورزشی ارایه می‌شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: گردشگری ورزشی یکی از انواع توریسم است که بسیاری از کشورهای فعال در مسیر گردشگری از این راه درآمدزایی بالایی دارند و ما نیز به دلیل وجود ظرفیت های بکر و بالایی زرین شهر از انها بهره مند هستیم و می توانیم از ظرفیت های بالقوه در این بخش استفاده کنیم و با برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی توسعه ورزش و همچنین صنعت گردشگری ورزشی را در این شهر رقم بزنیم.

وی یادآور شد: پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای از ظرفیت بالقوه ای در حوزه زیرساخت های ورزش برخوردار بوده و زیر ساخت‌های ورزش هایی همچون سوارکاری، موتورسورای، تیراندازی، بازی چوگان و... در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای وجود دارد که این زیرساخت ها نیز تا حدودی آماده شده و امیدوارم با بهره برداری از شاهد افزایش گردشگری ورزشی در این مکان باشیم.

کد خبر 346517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.