تقویت صنایع کوچک بهترین راهکار ایجاد اشتغال است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:امروز باید سیاست های کاری را در حوزه ایجاد اشتغال تغییر داد و به سمت توسعه صنایع کوچک، متوسط و خرد حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با هیئت مدیره شهرک صنعتی فولاد لنجان اظهار کرد: مسئله بیکاری یکی از چالش های مهم پیش روی لنجان به شمار می آید و متاسفانه امروز این شهرستان رتبه و جایگاه مناسبی را در استان به خود اختصاص نداده که این مهم به هیچ عنوان زیبنده نیست.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست تبدیل شده و برنامه ریزی های متعددی نیز در این حوزه انجام گرفته تا بتوانیم با همت همه مسئولان، مدیران، سرمایه گذاران بخش خصوصی و ... به سمت ایجاد اشتغال برای جوانان حرکت کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان تقویت صنایع کوچک و متوسط را بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: تقویت مشارکت بخش خصوصی نقش موثری در توسعه و رشد تولید و اشتغال داشته و یکی از ابزارهای مهم توسعه به شمار می آید که قطعا نیازمند توجه به زیرساخت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید سیاست های کاری را در حوزه ایجاد اشتغال تغییر داد و به سمت توسعه صنایع کوچک، متوسط و خرد حرکت کرد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی همچون شهرک صنعتی فولاد از جمله ایده‌آل‌ترین مکان ها برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های اقتصادی آنها بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط اشتغال در شهرستان لنجان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست با حمایت از صنایع فعال و نیمه فعال در این شهرک در راستای توسعه و رونق آنها می توان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در این شهرستان رقم زد.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی فضا و زیرساخت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران جهت توسعه صنعتی و اشتغال مولد خواهند گذاشت ما نیز کمک خواهیم کرد مشکلات شهرک صنعتی فولاد با همکاری هرچه بیشتر دستگاه های شهرستان و استان با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت صنایع کوچک و متوسط سهم بیش از ۵۰ درصدی در ایجاد اشتغال دارند و بر همین اساس حمایت از صنایع کوچک و متوسط در شهرستان لنجان حایز اهمیت بوده و امید است با پیگیری های انجام شده بتوانیم مشکلات صنعت گران شهرستان لنجان را کاهش داده تا به ایجاد اشتغال توجهی جدی شود.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان لنجان تسهیلاتی است که از طریق بانک ها به این واحدها تزریق شده برهمین اساس باید به سمت و سویی حرکت کرد که مشاوره های مناسب در زمینه امکان سنجی و جذب سرمایه گذاران داده شود تا نه تنها دچار چالش نشده بلکه رونق هرچه بیشتر شهرک های صنعتی در این شهرستان را رقم بزند.

وی یادآور شد: قطعا با توسعه صنایع کوچک و متوسط در شهرک صنعتی فولاد و تقویت ظرفیت هایی موجو در شهرستان لنجان می توان در کنار ایجاد فرصت های شغلی به صورت مستقیم و غیر مسقیم در تحقق شعار سال نیز که همان حمایت از کالای داخلی است حرکت کرد و زمینه لازم در خصوص تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی را در این شهرستان رقم زد.

کد خبر 346510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.