مشاغل مزاحم شهری مرگ خاموش زرین شهر را رقم می زنند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: کوچ مشاغل مزاحم از درون شهر به شهرک‌ مشاغل کارگاهی نه تنها از بعد اقتصادی بلکه به لحاظ کاهش هزینه‌های تولید برای اصناف مقرون به صرفه خواهد بود و از نظر اجتماعی برای کاهش آلودگی بصری، هوایی ...شهر این مهم ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک مشاغل کارگاهی از جمله پروژه های مهم و تاثیرگذار شهرداری زرین شهر به شمار می آید که طی سال های گذشته عملیات زیرسازی و جدول گذاری بعضی از معابر آن انجام شده است، البته تعدادی از افراد نیز با اخد پروانه ساخت اقدام به ساخت و ساز در این مجموعه کرده اند.

وی افزود: با آغاز فعالیت به عنوان شهردار زرین شهر ۹۰ درصد اراضی این مجموعه به مردم واگذار شده بود و تنها ۱۰ درصد از این مجموعه جزءاملاک شهرداری به شمار می آمد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه جهت بهره برداری کار خاصی در پروژه انجام نشده بود اگر این ۱۰ درصد نیز واگذار می شد یک معضل به معضلات شهر افزوده شده بود و با توجه به شرایط سختی که امروز شهرداری با ان مواجه است نیاز بود تا یک تصمیم مدیریتی در این خصوص گرفته شود بر همین اساس اولین قدم عقد قرارداد زیرساخت های لازم همچون آب و برق مجموعه بود که با اعتباری نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان، در سال گذشته انجام گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز لوله کشی آب شهرک مشاغل کارگاهی به‌طور صد درصد اجرا شده، تیرهای برق این مجموعه به‌طور کامل در زمین کاشته و ترانس‌های برق مورد نیاز هم به انبار شهرداری تحویل داده شده است و در حال حاضر مشغول خرید سیم و کابل مورد نیاز این پروژه هستیم.

افزایش مشکلات پیمانکاران شهرداری با نوسانات نرخ دلارمحمدی اضافه کرد: البته با توجه به مشکلات ناشی از نوسانات قیمت دلار در این زمینه با پیمانکاران دچار مشکلاتی شده‌ایم، که راه حل رفع این مشکلات نیز وجود نقدینگی‌ است و برهمین اساس مسایل در حال پیگیری بوده تا این مشکلات با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود و نهایتاً به دلیل آنکه قراردادها در این حوزه به امضا رسیده است، قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر امروز به منظور تکمیل زیرساخت ورودی های شهرک مشاغل کارگاهی که یکی مشرف به بلوار خلیج فارس و دیگری مشرف به بلوار گلستان زهرا است وارد میدان عمل شدهایم، همچنین تکمیل جدول گذاری دو محور اصلی نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در دست اقدام است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: قرارداد دیگری نیز به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت اجرای روشنایی دو محور اصلی منعقد شده و امید و هدف ما این است که این پروژه تا پایان سال تکمیل شود، البته امکان دارد این مهم به‌طور صد در صد به اتمام نرسد، اما قطعا زیرساخت هایی چون برق، آب، گاز، تلفن و آسفالت محورهای اصلی انجام و به مردم تحویل می‌شود.

وی یادآورشد: به طور طبیعی با حضور مردم و اخذ پروانه‌ ساخت و انجام ساخت و ساز رونق مجموعه را شاهد خواهیم بود و بر همین اساس به محض اینکه توان ارایه خدمت برق به مردم را داشته باشیم، قانون ماده ۵۵ و ۳۲  را اعمال خواهیم کرد.

انتقال کارگاه های مزاحم شهری مستلزم تنظیم ساز و کار است

محمدی افزود: طبق این قانون، با توجه به اینکه شهرک آمادگی ساخت و ساز، و واگذاری را دارد به کسانی که در این شهرک زمین خریداری کرده اند اخطار داده خواهد شد که، باید کارگاه‌های درون شهر را تخلیه کنند و این کارگاه ها به شهرک مشاغل کارگاهی منتقل شوند، البته تحقق این امر نیز مستلزم تنظیم ساز و کار است، به نحوی که برای اخذ پروانه، انجام ساخت و ساز و نهایتاً اعمال قانون برای خروج از شهر نیازمند زمانبندی خواهیم بود.

وی با اشاره به روند پروژه میدان پردیس نیز گفت: در مورد پروژه‌ میدان پردیس «ورودی شرقی زرین‌شهر» نیز باید گفت این پروژه نیز با پروژه شهرک مشاغل کارگاهی گره خورده چرا که از دسترسی‌های همین مجموعه به شمار می آید که به دلایل مشکلات متعدد چند ماهی تعطیل بود، اما باید اعلام کنیم خوشبختانه پیمانکار این پروژه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهردار زرین شهر متذکر شد: پروژه‌ میدان پردیس پروژه‌ی سنگین دیگری به شمار می آید که  نیازمند جابه‌جایی تأسیسات آب بود و خوشبختانه این مهم نیز انجام شد و پیمانکار در مرحله اتمام جدول کاری و دیگر زیر ساخت ها است و با انعقاد قراداد آسفالت امیدوار هستیم تا چند ماه آینده پروژه به بهره برداری برسد.

افزایش ایمنی شهرداری در مواقع بحران با احداث ایستگاه جدید آتش نشانی

وی یادآور شد: مورد دیگری که در پروژه شهرک مشاغل کارگاهی باید مورد توجه قرار گیرد آتش نشانی این مجموعه بوده که به این منظور ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز به این پروژه اختصاص یافته بود، اما متأسفانه در دوره مدیریت گذشته شهرداری این اعتبار صرف هزینه‌های جاری شده و در حال حاضر فونداسیون این ایستگاه آتش نشانی اجرا، اسکلت فلزی ساخته شده و در حال رنگ آمیزی است و تا یک ماه آینده نیز نصب خواهد شد و با تأمین اعتبار لازم این پروژه نیز به نتیجه خواهد رسید.

محمدی افزود: البته با شرایط موجود به هیچ وجه نمی‌توان زمان بهره برداری این پروژه را اعلام کرد، چرا که طبق قانون بودجه ۹۷ دیگر به سازمان شهرداری‌ها پولی پرداخت نخواهد شد.

کد خبر 346493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.