سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه‌ها به ۳۰ درصد افزایش یافت

تصویب یک فوریت طرح ارتقای شفافیت صورت مالی نهادهای عمومی غیردولتی و افزایش سهمیه ورودی ایثارگران به دانشگاه ها مهم ترین دستورکارهای امروز صحن علنی مجلس بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، جلسه علنی امروز (چهارشنبه- ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور ۱۹۷ نفر از نمایندگان آغاز شد.مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی با به صدا درآوردن زنگ آغاز، جلسه را رسمی اعلام کرد.  در ادامه امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را قرائت کرد.

سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه ها به ۳۰ درصد افزایش یافت

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه درباره اصلاح سهمیه ورودی ایثاگران به دانشگاه ها را به عنوان نخستین دستور کار اعلام کرد. طرحی که نمایندگان ماده واحده آن را به تصویب رسانده، ولی به دلیل مخالفت با دو تبصره آن این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

موافقان اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور: افزایش حد نصاب علمی برای رفع ابهامات در جامعه

مخالفان اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور: طرح با هدف اصلی در رفع تبعیض بین ایثارگران فاصله دارد.

موافقت نمایندگان با یک فوریت طرح ارتقای شفافیت صورت های مالی نهادهای عمومی غیردولتی

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز بررسی یک فوریت طرح الحاق بند (ز) به بند ۵ ماده ۶ قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر ارتقای شفافیت صورت های مالی نهادهای عمومی غیردولتی را در دستور کار قرار داده و پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف با یک فوریت آن موافقت کردند.

سلیمی در مخالفت با یک فوریت طرح: لزوم شفافیت حقوق مدیران و رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار ارز

کولیوند در موافقت با یک فوریت طرح: شفافیت مالی در فرصت برگزاری مجامع شرکت ها بهترین زمان است

پایان جلسه علنی ۳۰ خرداد ماه/ نمایندگان به دیدار رهبری رفتند

نمایندگان جلسه علنی امروز  را در ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه به پایان رسانده و برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم بیت رهبری شدند. به گفته نایب رییس مجلس، جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه (۳ تیر) با ادامه دستور کار هفتگی برگزار می شود.

کد خبر 346440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.