۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
حذف پارک دوبل با پارکومتر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح پارکومتر ۳۰ درصد از پارک های غیرمجاز خودروها را کاهش داده است، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح پارکومتر ایجاد عدالت در فضای پارک خودروها و حذف پارک های غیرمجاز و دوبل است.

علی‌رضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به منظور رفع پارک های حاشیه ای خیابان های اصفهان تاکنون طرح های مختلفی از جمله پارکومترهای سکه ای، موبایل پارک، پارکبان و ... اجرا شده که با نقاط ضعف و قوت هایی همراه بود، اما در نهایت با تجربه اجرای این طرح ها، شهرداری اصفهان به این نتیجه رسید که طرح مکانیزه و هوشمندی پارکومتر را اجرا کند.

وی با بیان اینکه رویکرد اجرای این طرح را ساماندهی ترافیک و حذف پارک‌های دوبل دانست و افزود: مردم باید در قبال استفاده از پارکومتر هزینه پرداخت کنند از این رو پیش بینی می‌شود مردم بیشتر به استفاده از حمل و نقل عمومی رغبت نشان دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح پارکومتر سبب شده ۳۰ درصد از پارک‌های غیرمجاز در سطح شهر اصفهان کاهش یابد، ادامه داد: به زودی با رفع مشکلات طرح پارکومتر شاهد ارتقاء سطح کیفیت طرح پارکومترها و ارایه تسهیلات بیشتر به شهروندان خواهیم بود.

صلواتی افزود: از آن‌جایی که با گذشت زمان بر میزان هزینه استفاده از پارکومتر افزوده می‌شود بنابراین شهروندان از پارک‌های طولانی مدت در سطح شهر خودداری خواهند کرد که این مسئله به روان سازی ترافیک کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح پارکومتر شهروندان به استفاده از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر ترغیب می‌شوند، گفت: بدون شک اجرای این طرح منجر به استفاده مردم از پارکینگ‌های عمومی خواهد شد، زیرا هزینه پارک در محل‌هایی که پارکومتر دارد از هزینه پارک خودرو در پارکینگ های عمومی گران‌تر است و این رویکرد با هدف استفاده هرچه بیشتر مردم از پارکینگ های عمومی برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 346430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.