کارگزاران موظف به پاسخگویی هستند

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: زمانی اداره امور کشور به شایستگی انجام می‌شود که مدیران و کارگزاران براساس اصل پاسخگویی، شفافیت، عدالت، کارآمدی و قانونمندی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان، با اشاره به سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی، اظهار کرد: نام این اندیشمند بزرگ با انقلاب اسلامی پیوند خورده است.

وی ادامه داد: در دورانی که جهل، تاریکی و ترس بر جامعه حاکم بود، شریعتی جزو معدود روشن فکرانی بود که برای آموزش و روشنگری تلاش می‌کرد.

فرماندار شهرضا شهید مصطفی چمران را نیز الگویی بی‌نظیر برای معرفی به نسل جوان جامعه برشمرد و افزود: وی شخصیتی آزادی خواه و عدالت طلب بود که در همه جهان با ظلم و بی‌عدالتی مبارزه می‌کرد.

رفیعی نژاد با بیان اینکه حقوق شهروندی از اصطلاحات نوپدید در دایرة‌المعارف حقوقی کشور است، تصریح کرد: این اصطلاح از زمان مشروطیت وارد ادبیات حقوقی و سیاسی کشور شد، اما مطالعه تاریخ نشان می‌دهد فرهنگ احترام به حقوق شهروندی از دوران باستان و بعد از آن با ورود اسلام، در ایران مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: اسلام بر ضرورت رعایت کرامت همه انسان‌ها بدون هیچگونه قیدی توجه کرده و از منظر تعالیم آن، همه افراد با هر گرایش سیاسی و نژادی، دارای احترام هستند.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: مدیران و کارکنان ادارات موظف هستند به دور از هرگونه پیش‌داوری، قومیت‌گرایی، اغراض شخصی و براساس اصل بی‌طرفی به همه مردم خدمت کنند.

رفیعی نژاد ادامه داد: شهروندان نیز وظیفه دارند اگر هرخلافی را از هر مسئول یا کارمندی مشاهده کردند براساس اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهند و اگر تذکرها کارساز نبود، باید از مأمور خاطی شکایت کنند.

وی با اشاره به وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این وزارتخانه تنها متولی بخشی از دوران تربیت و آموزش افراد است و نهادهای دیگری نظیر خانواده نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم که آموزش و پرورش کم کاری همه دستگاه‌های اجرایی را جبران کند.

کد خبر 346413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.