بازی زندگی در گروه مرگ/یک صدای قلب از ایران شنیده می شود

تیم ملی فوتبال ایران امشب در دومین دیدار خود در جام جهانی رو در روی ماتادورها می ایستد، مسابقه ای که یکی از حساس ترین رویدادهای تاریخ ورزش ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ملی پوشان فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب در استادیوم "کازان آرنا" با قضاوت "آندرس کونها" از اروگوئه به مصاف اسپانیا، خواهند رفت و در صورت کسب امتیاز در این دیدار حساس، بخت زیادی برای صعود از این مرحله خواهند داشت. اگرچه نتیجه دیگر دیدار گروه میان تیم ملی مراکش و تیم ملی پرتغال نیز از اهمیت بسیار زیادی برای تیم ملی برخوردار خواهد بود اما امتیاز از دست دادن پرتغال در آن دیدار، کلید صعود ملی‌پوشان از گروه مرگ خواهد بود.

شاگردان کی روش خوب می دانند که بازی آسانی پیش رو ندارد اما بررسی عملکرد آن ها نشان می دهد که هیچگاه نه ناامید می شوند و نه ملت ایران را ناامید می کنند. بازیکنان تیم ملی و کادر فنی به خوبی به حساسیت این بازی واقف هستند و می خواهند اتفاقی بزرگ در تاریخ جام جهانی رقم بزنند. آن ها که با پیروزی برابر مراکش از روحیه خوبی برخوردارند تلاش خواهند کرد تا ضمن انجام یک بازیِ با برنامه، شب خاطره انگیزی در ذهن و قلب مردم ایران هک کنند.

شعار "۸۰ میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب" بی شک امشب به خود معنای واقعی می گیرد و قلب ملت ایران برای افتخار آفرینی تیم ملی فوتبال تنها یک صدا خواهد داشت.

وضعیت دو تیم

 ایران در حالی به مصاف قهرمان سابق جهان می رود که بازی گذشته خود را با نتیجه یک بر صفر برابر مراکش پیروز شده و این پیروزی، اولین برد ایرانی ها در جام جهانی پس از ۲۰ سال محسوب می شود. شاگردان کی روش پس از کسب این پیروزی در صدر جدول این گروه قرار دارند. اما اسپانیا در برابر پرتغال به تساوی ۳-۳ دست یافته و می خواهد برای رسیدن به صدر جدول پیروز از میدان خارج شود. پرتغال و مراکش دیگر دیدار این گروه را برگزار می کنند که قطعا آن بازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

ملی‌ پوشان فوتبال ایران که پیش تر نیز در دیدارهای دوم خود در جام جهانی، بازی‌های به یادماندنی خلق کرده‌ اند، این بار نیز امید زیادی به حماسه‌سازی مقابل تیم قدرتمند اسپانیا خواهند داشت. گرچه تحت فشار بودن اسپانیا و الزام این تیم به کسب پیروزی، کار شاگردان کی‌ روش را دشوار کرده‌ ولی آن ها به خوبی می دانند که رقم زدن یک شگفتی آینده فوتبال ایران را تغییر می دهد.

لاروخا (لقب تیم ملی اسپانیا) برای به اما و اگر نکشیده شدن سرنوشت صعود خود، ملزم به پیروزی مقابل ایران است. باتوجه به نمایش تیم ملی در دیدار قبلی و تجربه مسابقه آرژانتین، به نظر می‌رسد اسپانیا از همان دقیقه اول تهاجمی کار را آغاز کند و به دنبال تثبیت برتری خود باشد. دیگو کاستا، امید نخست گلزنی اسپانیا مقابل ایران خواهد بود.

نکات دیدار

این اولین رویارویی دو تیم ایران و اسپانیا محسوب می شود. تیم ملی ایران تا کنون در جام جهانی موفق به شکست دادن تیم های اروپایی نشده و یک تساوی و پنج شکست حاصل شش رویارویی ایران با تیم های اروپایی در جام جهانی بوده است.

در سوی دیگر، اسپانیا در تاریخ جام جهانی تاکنون مقابل نمایندگان آسیا شکست نخورده اما در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ که در دیدار اول موفق به پیروزی نشده نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. اسپانیا در چهار دیدار اخیر خود در رقابت های جام جهانی ۱۰ گل دریافت کرده اما ایران در چهار بازی اخیر در جام جهانی چهار بار دروازه خود را باز شده دیده است.

قبل از آغاز دیدارهای این گروه، اخراج لوپتگی از سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا شوک بزرگی به این تیم وارد کرد و فدراسیون فوتبال این کشور، "فرناندو هیرو" مدافع سابق تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا را جایگزین او کرد.

کنفرانس مطبوعاتی مربیان دو تیم

کارلوس کی روش در این نشست گفته است: آنها (اسپانیا) هرگز قادر نخواهند بود از نظر روانی تیم من و انگیزه جنگندگی تیمم را کاهش دهند، ما به دنبال بازی غافلگیر کننده خواهیم بود و در لحظاتی که باید دفاع کنیم مبارزه جمعی خواهیم داشت. با تمام احترام به قوانین فوتبال تسلیم نمی شویم و این امکان را داریم که توپ را در اختیار داشته باشیم.

فرناندو هیرو نیز گفته من کارلوس کی روش را خیلی خوب می شناسم و با تیم ملی ایران کار بزرگی انجام داده، آنها شگفت انگیزند. تیم ایران در حمله و دفاع قدرتمند است و در ۱۹ بازی گذشته ۳۷ گل به ثمر رساند. همچنین تیم ایران از نظر فیزیکی بسیار بسیار قدرتمند است ولی ما آنها را آنالیز کردیم و می دانیم که چگونه حمله می کنند و چگونه دفاع خواهند کرد. بدون تردید گل زدن به ایران سخت و این یک بازی دشوار برای ما خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

روزبه چشمی مدافع تیم ملی کشورمان دو روز پیش در تمرین تیم ملی ایران مصدوم شد تا ادامه جام جهانی را از دست بدهد. همچنین سعید عزت الهی که محرومیت خود را پشت سر گذاشته است ممکن است با صلاحدید کی روش به ترکیب باز گردد، اما پیروزی ایران مقابل مراکش احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی را به کمترین حد خود رسانده است.

در صورتی که "دنی کارواخال" نتواند شرایط حضور در این مسابقه را داشته باشد، ناچو یک بار دیگر در ترکیب اصلی لاروخا قرار خواهد گرفت، به طور کلی انتظار می رود "فرناندو هیرو" تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد نکند. علی رغم نمایش بسیار بد "داوید ده خیا" در دیدار نخست اسپانیا مقابل پرتغال، این دروازه بان در مقابل ایران نیز همچنان در درون دروازه خواهد ایستاد.

کد خبر 346402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.