محیط کار ۹۰درصد عرضه کنندگان لبنیات بهداشتی و علمی نیست

شهرضا - مسئول غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: ۹۰ درصد از مراکز ماست‌بندی و عرضه لبنیات محلی در شهرستان نیازمند بهسازی و اصلاح محیط کار براساس ضوابط علمی و بهداشتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سپیده دهقان در جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: لازم است شیوه عرضه مواد لبنی در شهرستان براساس اصول علمی سازماندهی و بهسازی شود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد از مراکز ماست‌بندی و عرضه لبنیات محلی در شهرستان نیازمند بهسازی و اصلاح محیط کار براساس ضوابط علمی و بهداشتی هستند.

مسئول غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرضا تأکید کرد: براساس قانون باید تولید و عرضه لبنیات باید در یک محل باشد، اما در حال حاضر این دو فرایند در دو محل جداگانه انجام می‌شود.

دهقان اظهار کرد: متراژ واحدهای صنفی لبنیاتی باید ۴۰۰ متر باشد در حالی که تنها سه محل عرضه اینگونه مواد در شهرضا دارای استاندارد هستند.

وی اضافه کرد: دریافت شیر، سالن‌های فراوری و ورودی و خروجی کارگران، گرم گذاری و سردگذاری به روش استاندارد انجام نمی‌شود و در بعضی از واحدهای صنفی هنوز از پاتیل مسی استفاده می‌شود.

مسئول غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: بازدیدهای دائمی از مراکز عرضه لبنیات سبب جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و مصرف لبنیات سالم‌تر برای شهروندان می شود، اما در هر صورت باید یک بار با قاطعیت این وضعیت ساماندهی است.

دهقان گفت: فعالیت همه مراکز عرضه لبنیات باید تحت نظر کارشناسان صنایع غذایی انجام شود در حالی که این مراکز تاکنون فاقد مهندس ناظر بوده اند.

وی با بیان اینکه نظارت علمی بر روند عرضه لبنیات باعث سازماندهی بازار عرضه این گونه مواد می شود، تصریح کرد: سه کارخانه تولید مواد لبنی واقع در شهرک رازی شهرضا به دلیل نداشتن توان رقابت در بازار شهرستان تعطیل شده اند، در حالی که محصول این کارخانجات منطبق بر اصول علمی تولید می‌شد.

کد خبر 346355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.