همه بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش بیمار ارجاعی اورژانس هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها باید بیماران ارجاعی اورژانس ۱۱۵ را پذیرش و نسبت به آزادسازی آمبولانس‌ها در حداقل زمان ممکن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،  بهروز کلیدی با تاکید بر لزوم همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای پذیرش بیمارانی که توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، اظهار کرد: تسریع در ارایه خدمات به بیماران امری ضروری است و یکی از ابزارهای اصلی برای تحقق این امر تسریع در خدمات اورژانسی است وهمه باید به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه بیمارستان‌ها باید بدون قید و شرط بیماران ارجاعی از اورژانس را پذیرش کنند، اضافه کرد: در این خصوص گزارشاتی مبنی بر تاخیر و یا عدم پذیرش بیماران ارجاعی اورژانس از سوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم که این رفتار به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: هرگونه تماس مراکز درمانی با مراکز فرماندهی اورژانس پیش بیمارستانی (اتاق فرمان) مبنی بر اعلام عدم اعزام بیمار ممنوع بوده و مراکز درمانی ملزم به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص و تسهیل فرایندهای پذیرش بیماران ارجاعی توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی هستند..

وی با بیان اینکه در صورت عدم وجود امکانات تشخیصی درمانی مورد نیاز برای بیماران ارجاعی، آن مرکز ملزم به پذیرش و انجام اقدامات اولیه مورد نیاز و اخذ پذیرش از سایر مراکز درمانی است، تصریح کرد: ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت های پزشکی(MCMC) در صورت نیاز به انتقال بیماران و مصدومان به سایر مراکز درمانی همکاری لازم را در این خصوص خواهند داشت.

کد خبر 346331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.