جشنواره ساعت های آفتابی در انقلاب تابستانی

علاقمندان به نجوم می توانند برای رصد خورشید در طولانی ترین روز سال که روز پنج شنبه ۳۱خردادماه است به مرکز نجوم ادیب اصفهان مراجعه کنند.

 مدیر مرکز نجوم اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۳۱ خرداد ماه هر سال، روز انقلاب تابستانی است. در این روز خورشید در عمودترین زاویه تابش خود در طول سال به سطح زمین می‌رسد و به بهانه انقلاب تابستانی و طولانی ترین روز سال، جشنواره ساعت های آفتابی در مرکز نجوم اصفهان وابسته به مرکز فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان  باهمکاری مرکز اصفهان شناسی برگزار می شود.

مهدی اسحاقی افزود: ۳۱ خرداد ماه نسبت طول روز به طول شب بیشترین مقدار است، بر خلاف انقلاب زمستانی یا همان شب یلدا که طولانی‌ترین شب سال و کوتاه‌ترین طول روز را تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: این جشنواره پنج شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ بعدازظهر ادامه دارد. پس از رصد اولیه، ۴۵ دقیقه کارگاه رصد خورشید با حضور اکبرزمانی، کارشناس اصفهان شناسی برگزار می شود. پس از برگزاری کارگاه، علاقمندان می توانند در برنامه اصفهان شناسی این مرکز که از ساعت ۱۰تا ۱۳ظهر ادامه دارد و شامل گردش در اماکن تاریخی است شرکت کنند.

مدیرمرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: این کلاس ها برای عموم مردم برگزار می شود و نیاز به تخصص در رصدشناسی ندارد. هزینه شرکت در این کارگاه برای هر نفر ۱۵ هزار تومان است و علاقمندان تا روزچهارشنبه ۲۹ خردادماه فرصت دارند در این جشنواره ثبت نام کنند.

کد خبر 346326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.