۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
برای کودکان اسمارتیز نخرید

مصرف خوراکی های شیرینی مانند اسمارتیز وشکلات، قندبیشتری نسبت به نیاز روزانه کودکان به آنها می رساند و این حتی بیشتر از میزان قند توصیه شده برای بزرگسالان است و چاقی و دیابت را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از  technews، پزشکان دریافته اند که بسیاری از کودکان زیر دوسال نسب به سنشان مصرف شکر بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده حتی برای بزرگسالان دارند به همین دلیل به والدین  توصیه می کنند از خرید اسمارتیز و شکلات به دلیل بیماری هایی که در بدن کودک ایجاد می کند، خودداری کنند.

این میزان قند  در شکلات و اسمارتیز به صورت افزودنی های شیرین در هنگام تولید و آماده سازی این محصولات اضافه می شوند. این قندها شامل قندهای طبیعی مانند آنهایی  که در میوه ها، سبزیجات و شیر یافت می شوند. به گفته انجمن قلب آمریکا، منابع اصلی قند اضافه شده برای آمریکایی ها عبارتند از نوشیدنی های بدون الکل، قندها، کوکی ها، آب نبات، بستنی و کیک و خوردن خوراکی هایی که بیش از حد حاوی شکر اضافه شده هستند و مشکلات مانند چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کبدی و حتی برخی از سرطان ها ایجاد می کنند.

در مطالعه جدیدی که در مریلند انجام شد، بیش از ۸۰۰ کودک در سن بین شش ماه تا دو سال مورد بررسی قرار گرفتند و محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دریافتند که کودکان قبل از رسیدن به نخستین تولد خود، "شکر افزوده" بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده مصرف می کنند. این کودکان در بررسی بهداشت و تغذیه ملی که در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ انجام شد، شرکت کردند.

در این بررسی، محققان به والدین گفتند آنچه را که فرزندانشان در یک دوره ۲۴ ساعته تغذیه کرده اند، بنویسند. نتایج مشخص کرد که اکثر کودکان قند بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده حتی برای بزرگسالان خورده اند. آنها همچنین دریافتند که با افزایش سن کودک، میزان و مصرف شکر به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است وحدود ۸۵ درصد از آنها در روز شکر بیشتری نسبت به میزان استاندارد مصرف کرده اند.

به ویژه کودکانی که در سن بین ۱۹ تا ۲۳ ماه بودند، به طور متوسط ‌روزانه بیش از هفت قاشق چای خوری شکر اضافه مصرف می کردند. این درحالی است که به گفته انجمن قلب آمریکا، به خانم های میانسال توصیه می شود بیش از ۱۰۰ کالری یا ۶ قاشق چای خوری شکر اضافه شده در روز مصرف نکنند. از سوی دیگر، مردان به ۱۵۰ کالری یا حدود ۹ قاشق چای خوری شکر در روز نیاز دارند. برای کودکان زیر دو سال هم توصیه می شود که از خوردن غذاهای حاوی قند اضافه اجتناب شود.

باوجود این توصیه ها، مطالعات قبلی نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها بیشتر از آنچه که باید شکر مصرف می کنند. کیرستن هریکک، اپیدمیولوژیست تغذیه ای در CDC و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: این نخستین بار است که ما شاهد افزایش مصرف قند در کودکان کمتر از دو سال هستیم. نتایج ما نشان می دهد که مصرف قند اضافه در اوایل زندگی آغاز می شود و بیش از توصیه پزشکان است. 

کد خبر 346249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.