کاتوویتس، شهر صنعتی و فرهنگی لهستان

"کاتوویتس" یا کاتوویچ نام شهری صنعتی در جنوب لهستان است که در ۲۶۰ کیلومتری شمال شرق "ورشو" پایتخت لهستان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهر کاتوویتس با ۱۶۴.۶۷ کیلومترمربع مساحت و جمعیتی در حدود ۳۲۱ هزار نفر به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری کشور لهستان محسوب می‌شود.

این شهر بین سال‌های ۱۹۵۶ - ۱۹۵۳ توسط دولت کمونیست لهستان به استالینوگراد تغییر نام داده شده بود، اما اکنون به نام کاتوویتس شناخته می‌شود. کاتوویتس، یک شهر دانشگاهی نیز به شمار می‌رود، زیرا مراکز متعدد آموزشی و چند دانشگاه در این شهر مستقر هستند.

آب و هوای این شهر اقیانوسی و تابستان‌های معتدل و زمستان های سردی دارد.

از دیدنی های شهر کاتوویتس می توان به کلیسای سنت مری نئو گوتیک، مرکز کنگره بین المللی، کتابخانه سلیس، موزه سیلزی، گالری کتویچا و ... اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، این روزهای شهرهای خلاق جهانی در لهستان گرد هم آمده‌اند تا تعاملات بین المللی خود را تقویت کنند، اصفهان نیز که به دلیل تنوع در صنایع دستی از جمله شهرهای خلاق جهانی محسوب می‌شود در این اجلاس شرکت کرده است. هیئت مدیریت شهری اصفهان ابتدا در شهر کراکوف حضور یافت و در کارگروه های ویژه این اجلاس شرکت کرد.

در حاشیه این اجلاس شهردار اصفهان با مسئولان مختلفی یونسکو و شهردار کراکوف دیدار کرد. بر این اساس به گفته شهردار اصفهان در این دیدارها در باره برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف جهان، برنامه‌های فرهنگی و ... توافق های اولیه صورت گرفت و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران اجرای آنها پیگیری شود.

در حال حاضر هیئت مدیریت شهری اصفهان برای برقراری تعاملات بیشتر در جهت رونق صنایع دستی اصفهان در خارج از کشور به شهر کاتوویتس لهستان سفر کرده است.

کد خبر 346236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.