۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، هیچ سودی برایمان نداشت/ از ذوب آهن نجاتم دادید

مدیرعامل سابق ذوب آهن گفت: این شرکت شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که هیچ سودی برایش نداشته است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی ظهر امروز _یکشنبه بیست و هفتم خرداد ماه ۹۷_ در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: من این جلسه را تودیع خودم نمی‌دانم، زیرا ذوب آهن در قلب من است و در این سال ها زحمت زیادی برای آن کشیدم.  

وی افزود: من به ذوب آهن عِرق دارم و در زمان دانشجویی نگران این بودم که چرا فولاد ایران که در دنیا سرآمد بود در برهه‌ای تعطیل شد؟ زمانی که در فولاد مبارکه بودم تاریخ فولاد ایران تدوین شد تا دلایل از بین رفتن فولاد در برهه‌ای از تاریخ بررسی شود، ذوب آهن یک بنگاه صنعتی نیست کما اینکه رسالت اقتصادی دارد، این کارخانه یک برند ملی است و باید مقتدرانه آن را حفظ کرد.  

صادقی گفت: شهدای زیادی از این خطه به سوی حق شتافتند و ما باید حق عزیزان را ادا کنیم.  

وی با بیان اینکه به بیان آنچه کردم راغب نیستم، گفت: ذوب آهن در دوره‌هایی در شرایطی قرار گرفت که هیچ بهره‌ای از سرمایه گذاری هایش نبرد. برخی وجود فولاد سبا را عامل این مهم می‌دانند. این درحالی است که شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده اما بهره‌ای از آن نبردیم.  

مدیرعامل سابق ذوب آهن در خصوص بهره‌وری این شرکت گفت: در صورتی که از تجهیزات مدرن استفاده شود بدون آب و سرمایه گذاری به تولید شش میلیون تن چدن خواهیم رسید و باید از این ظرفیت استفاده کرد.  

صادقی با بیان اینکه به فوتبال علاقه‌ای ندارم، گفت: به دلیل عشق به این واحد صنعتی مسابقات ذوب آهن را دنبال می‌کردم تا مشکلی پیش نیاید.  

وی تصریح کرد: با اینکه کمی طول کشید، اما اتحاد خوبی میان مدیران این شرکت ایجاد شد. شاید این را مدیران ارشد مجموعه ندانند اما در کوره بلند اتفاقات خوبی افتاد، به نحوی که کارهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که در داخل مهندسی شود، در این بخش اجرایی شد. دوستان دست آقای یزدی زاده، مدیرعامل جدید را بگیرند و در راه اعتلا ذوب آهن کمک کنند.  

مدیرعامل سابق ذوب آهن در خصوص صادرات این شرکت گفت: در حال حاضر محصولات این شرکت روی دست برده می‌شود و به کشورهای اروپایی مانند انگلیس نیز صادرات داریم. دعا کنیم این عزت و افتخار همچنان پابرجا بماند.

وی تصریح کرد: از تمامی مدیرانی که من را از ذوب آهن نجات دادند تشکر می‌کنم. هر کجا من را صدا بزنید به عنوان کارگر در خدمت شما هستم. در خصوص مسائل رفاهی هم عذرخواهی می‌کنم زیرا هنوز بحران نقدینگی داریم و سرمایه در گردش ما منفی است، دوستانی که اقتصادی، می‌دانند چنین شرکتی باید اعلام ورشکستگی کند اما هنوز پابرجاست.

کد خبر 346169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.