راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس ضرورتی ندارد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس را ضروری نمی‌دانیم و این در حالی است که زیرساخت‌های اجرای این طرح را داریم.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهار نظر برخی از کارشناسان حوزه اجتماعی مبنی بر راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس اظهار کرد: باید توجه داشت که عنوان اورژانس به معنای حضور اضطراری است و در هر مکان و زمانی که لازم باشد کارشناسان برای رسیدگی به امور ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گزارشات زیادی مبنی بر کودک آزاری و همسر آزاری به اورژانس اجتماعی استان اصفهان گزارش می‌شود، اضافه کرد: در مجموع باید توجه داشت که این اورژانس به مسایل عاطفی و روانی اعضای جامعه رسیدگی کرده و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از زمان مراجعه افراد به اورژانس اجتماعی و تا زمانی که در خصوص تامین امنیت جانی و روحی افراد اطمینان حاصل نکنیم افراد آسیب دیده را تحت مراقبت قرار خواهیم داد، افزود: این افراد در درجه اول در نزد خانواده و در صورت عدم صلاحیت خانواده و اطرافیان در مراکز نگهداری بهزیستی می‌مانند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نیازی به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس نیست، تصریح کرد: در استان اصفهان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی برای فعالیت اورژانس اجتماعی وجود دارد اما راه‌اندازی این مرکز در مدارس را مناسب نمی‌دانیم.

ناجی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۳۹ خانه کودک و نوجوان اصفهان نگهداری می‌شوند، گفت: حضور این کودکان به معنای مداخله به موقع اورژانس اجتماعی در آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 346165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.