مبارزه با اعتیاد کارساز نیست/برنامه ریزی برای فعالیت پیشگیرانه

شهرضا – فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد علمی و پرهیز از انجام اقدامات سلیقه‌ای در مبارزه با مواد مخدر، گفت: از راهکارهای مؤثر در کاهش آمار اعتیاد در جامعه، پاسخگویی مناسب به نیازهای جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: از سالیان گذشته، مسئله اعتیاد و ترویج مصرف مواد مخدر در آستانه تبدیل شدن به یک بحران بزرگ جهانی است که آسیب‌های ناشی از آن همه اقشار جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه،ها، مراکز صنعتی و خانواده‌ها مهمترین اهداف مافیای مواد مخدر هستند، تأکید کرد: سوداگران مرگ قصد دارند با این اقدام، مهم ترین زیرساخت‌های جوامع را مورد حمله قرار دهند.

فرماندار شهرضا رشد شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان را نگران کننده دانست و افزود: مقابله با بحران اعتیاد تنها وظیفه یک دستگاه اجرایی نبوده و موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در مقابله با تولید و توزیع مواد مخدر، تأکید کرد: تقدیم چهار هزار شهید و ۱۳ هزار جانباز در این زمینه، نشان‌دهنده عزم راسخ پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر کارآمد نیست، باید در کنار این مسئله فعالیت‌های پیشگیرانه از مصرف این مواد و کاستن از آمار اعتیاد، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه گردش سرمایه در بازار عرضه و تولید مواد مخدر از مهمترین عوامل تحریک سوداگران مرگ به ادامه فعالیت خود است، اظهار کرد: تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها، از مهم ترین منابع درآمد قاچاقچیان در سراسر جهان است.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: مواد مخدر در کنار نفت، اسلحه و توریست، در شمار پرسودترین فعالیت‌های تجاری در جهان محسوب می‌شود، تاجایی که در حال حاضر ۱۰ میلیون قاچاقچی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

وی پاسخگویی مناسب به نیازهای جوانان را از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه از اعتیاد دانست و افزود: نرخ شیوع اعتیاد در میان شاغلان، تحصیل کردگان و ثروتمندان در حال پیشی گرفتن از نرخ شیوع فقرا، افراد کم سواد و بیکاران است که این مسئله ضرورت آسیب شناسی دقیق و کارامد در این زمینه را نشان می‌دهد.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود ایستگاه انتظامی شهید امامی در این شهرستان، گفت: باوجود آنکه امکانات پلیس شهرضا مناسب و کافی نیست، اما به دلیل وجود این ایستگاه همواره بیشترین میزان کشفیات از این محل گزارش می‌شود.

کد خبر 346157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.