اجرای ایده‌ها در شهر خلاق نیازمند حمایت سیاسی مدیران شهری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران برای توسعه خلاقیت در شهر باید افق‌های دید خود را بزرگ‌تر کنند و قوه تخیل خود را برای ساخت شهر ارتقا دهند، گفت: اجرای طرح‌ها در شهر خلاق نیازمند حمایت سیاسی و مدیریتی به دست سیاستگذاران شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمدزندآور در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک عید سعید فطر و برد تیم ملی در نخستین بازی جام جهانی اظهار کرد: امیدوارم این روحیه در جامعه دوام بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر وظیفه پیگیری امور مردم را بر عهده دارند، گفت: اعضای شورای شهر در میدان خدمت و تلاش برای مردم فعالیت می کنند و از مدیریت شهری تقاضا داریم که در بحث‌های مختلف همراه اعضای شورای شهر باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به شهر خلاق اظهار کرد: در شهر خلاق ظرفیتی مازاد بر آنچه که به نظر می‌آید وجود دارد.

وی بابیان اینکه در شهر خلاق باید تولید ثروت، افزایش بازده اقتصادی و حل مسایل اجتماعی در اولویت باشد، اضافه کرد: در این شهر باید همه انسان‌های عادی امکان بروز خلاقیتهای خود را داشته باشند تا هر آنچه دارند را به نمایش بگذارند.

زندآور با بیان اینکه شهر اصفهان با الگوی شهر خلاق فاصله زیادی دارد، گفت: البته تلاش‌هایی انجام شده اما کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه برای مثال در کف سازی خیابان ها در شهر اصفهان که یکی از شهرهای خلاق جهان شناخته می‌شود، میتوانیم شاهد وضعیت بهتری باشیم، افزود: در حال حاضر وضعیت کف سازی خیابان‌ها یکنواخت است و باید در این زمینه سیاستگذاریهای خلاقانه‌تری داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تفکر مهندسی حاکم بر مدیریت شهری را یکی از موانع شهرها برای نشان دادن خلاقیت‌های موجود در شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمیزی شهر، فضای سبز، مبلمان شهری و نورپردازی رویکردهای مدیریت شهری در کشور است و این در حالی است که این تفکر مانع بروز خلاقیت است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران برای توسعه خلاقیت در شهر باید افق‌های دید خود را بزرگ‌تر کنند و قوه تخیل خود را برای ساخت شهر ارتقا دهند، اضافه کرد: اجرای طرح ها در شهر خلاق نیازمند حمایت سیاسی و مدیریتی به دست سیاستگذاران شهری است.

کد خبر 346147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.