شورای شهر با افزایش دوباره نرخ بلیط مترو مخالفت کرد

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با افزایش دوباره نرخ بلیط مترو و تعیین قیمت ۱۰ هزار ریالی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه افزایش قیمت بلیط قطار شهری اصفهان از مبلغ هفت هزار ریال به ۱۰هزار ریال پیشنهادی بود که امروز در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان در خصوص این لایحه پیشنهادی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش مسافران مترو درآمدهای ناشی از این پروژه هیچ یک از نیازهای مالی مترو را برطرف نمی‌کند.

وی گفت: در حال حاضر جابجایی هر مسافر در مترو ۵۵۰۰ تومان برای شهرداری هزینه دارد و این در حالی است که کمتر از ۱۰ درصد این هزینه از شهروندان دریافت می‌شود.

کوروش خسروی از موافقان افزایش نرخ بلیط قطار شهری بود، اظهار کرد: دیگر نباید شهر را با یارانه اداره کرد و ضروری است که مردم تا اندازه‌ای هزینه استفاده از خدمات را نزدیک‌تر به نرخ واقعی پرداخت کنند.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی نیز از مخالفان افزایش نرخ بلیط مترو برای دومین بار در سال جاری بود، گفت: اگر شهرداری در لایحه قبلی این پیشنهاد را ارایه می داد بهتر بود و فعلا زمان مناسبی برای افزایش دوباره نرخ بلیط مترو در سال ۹۷ نیست.

لازم به ذکر است که در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه پیشنهادی افزایش دوباره نرخ بلیط مترو  در سال ۹۷ مورد موافقت قرار نگرفت و در جلسه علنی نیز نظر کمیسیون با ۹ رای موافق و سه رای مخالف به تصویب رسید که در نهایت شورای شهر با این طرح پیشنهادی موافقت نکرد.

کد خبر 346135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.