زندگی خانواده مترسک‌ها در تالار هنر

نمایش "موجود آبی نه چندان کوچولو" به کارگردانی "لیلی شایق" نمایشی شاد و موزیکال و تلفیقی از نمایش زنده عروسک‌های بونراکو و باتومی است که ویژه کودک و خانواده طراحی شده و در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

لیلی شایق به خبرنگار ایمنا گفت: موضوع اصلی این نمایش در مورد دروغگویی است و به تاثیر رفتار والدین در تقویت این ویژگی در کودک می‌پردازد.

این کارگردان افزود: این نمایش زندگی خانواده مترسک‌ها را روایت می‌کند. خانواده‌ای که پدر(بابانی) و مادر(مامانی) ارتباط خوبی با فرزند خود(تاتانی) ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که کودک از فرط تنهایی جذب موجود غریبه‌ای ‌شود و این آشنایی اتفاقات دیگری را رقم می‌زند که در ادامه، قصه با همین اتفاقات دنبال می‌شود.

شایق تصریح کرد: شعار ما این است که "معلولیت محدودیت نیست" و چهار بازیگر این نمایش از هنرمندان معلول جسمی- حرکتی و ناشنوا هستند. ما همیشه با این شعار سعی کردیم تا بچه‌های معلول را در کنار خود داشته باشیم و آن‌ها هم همیشه به خوبی از عهده این کار برآمده‌اند.

وی گفت: نمایش "موجود آبی نه چندان کوچولو" شش شخصیت اصلی دارد که بازیگر نقش تاتانی را دوکودک بازی می‌کنند و با توجه به اینکه ما هر روز اجر اداریم لذا برای این نقش دو کودک انتخاب شده‌اند تا درصورت لزوم جایگزین یکدیگر شوند.

کارگردان نمایش "موجود آبی نه چندان کوچولو" ادامه داد: در این نمایش حبیب‌الله شفیعی به عنوان طراح و سازنده عروسک فعالیت دارد، هم‌چنین آیدا خردمند و ستایش نجفی به عنوان "تاتانی" ایفای نقش می‌کنند، ضمن اینکه علی اصغر خانی، سجاد مصنوعی و مهنوش ارشک نیز از دیگر بازیگران این نمایش هستند.

وی افزود: کتایون خسروی و زهرا عباسی ‌عروسک گردان‌ نمایش هستند و آهنگسازی این نمایش را پویا فرهنگ‌پژوه به عهده دارد، هم‌چنین شعله قلی‌پور نیز به عنوان طراح دکور فعالیت دارد.

به گزارش ایمنا، نمایش "موجود آبی نه چندان کوچولو"  ۲۷ تا ۱۰ تیرماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار هنر به روی صحنه می‌رود و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به نشانی اینترنتی partakticket.com مراجعه کنند.

کد خبر 346132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.