۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
دروغ جدید عربستان سعودی

شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش تصاویری از داخل شهر الحدیده در یمن و فرودگاه این شهر ، ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر کنترل شهر و فرودگاه الحدیده را تکذیب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این تصاویر ، فرودگاه بین المللی الحدیده و همچنین پایگاه هوایی الربیعی - تیپ ۶۷ در این شهر مشاهده می شود. فرودگاه الحدیده در کمتر از ۱۰ کیلومتری بندر استراتژیک الحدیده، دومین بندر بزرگ یمن قرار دارد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان از چهارشنبه گذشته ۲۳خرداد  با وجود هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده آغاز کرده که با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی روبرو شده است. بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد. ناظران تاکید کرده اند جنگ در این بندر راهبردی یمن، ده ها هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را وخیم تر خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله با انتقاد از نماینده جدید سازمان ملل در یمن گفت: «مارتین گریفیتس» هر چند می گوید با هدف جلوگیری از وقوع جنگ در شهر الحدیده به صنعا آمده، اما این اقدام او پوششی برای ادامه جنگ علیه یمن است و نقش او با فرستاده‌های قبلی تفاوتی ندارد. این مسئول جنبش انصارالله افزود: اگر گریفیتس بخواهد راه «اسماعیل ولد شیخ» را در پیش گیرد، سفرها و تلاش‌هایش در یمن محکوم به شکست است.

کد خبر 346121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.