تماشای خانوادگی بازی های فوتبال به نشاط اجتماعی و وحدت در جامعه کمک می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز بازی ایران و مراکش هر چند خانواده ها با هم در برخی مراکز به تماشای بازی فوتبال تیم ملی کشورمان نشستند، اما این شادی ملی به دلیل تربیت اسلامی که در خانواده ها نهادینه شده با رعایت اخلاق صورت گرفت و خوشبختانه مشکلی ایجاد نکرد.

حیدرعلی عابدی در رابطه با آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی تماشای خانوادگی بازی های تیم ملی فوتبال در اماکن عمومی به خبرنگار ایمنا گفت: ملت ایران، ملتی است که در فرهنگ اسلامی تربیت شده و افتخار فرهنگ اسلامی این است که انسانها را ترتیب می کند و وقتی انسانها به خوبی تربیت می شوند، دیگر جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمونه این امر را در ماه مبارک رمضان دیدیم که نوجوانان ما نه از ترس پدر و مادر، بلکه به خاطر تربیت اسلامی خود از خوردن و آشامیدن امساک می کردند و بنابراین برداشت من این است که وقتی بایدها و نبایدها به درستی به افراد آموزش داده شود، آنها خود به سمت نبایدها نخواهند رفت.

وی تأکید کرد: اگر چه از نظر اداره ارشاد، مسئولان و سایر کسانی که مسئولیت و جایگاه ارشادی دارند، ارشاد و تذکر همیشه لازم است، ولی اجبار جواب نمی دهد.

عابدی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فرهنگ اسلامی توسعه پیدا کند، افزود: در روز بازی ایران و مراکش هر چند شاهد بودیم که خانواده ها با هم در برخی مراکز به تماشای بازی فوتبال تیم ملی کشورمان نشستند، اما این شادی ملی به دلیل تربیت اسلامی که در خانواده ها نهادینه شده با رعایت اخلاق صورت گرفت و خوشبختانه مشکلی ایجاد نکرد.

مسئولان در ایجاد تفریحات سالم برای خانواده ها و نسل جوان موفق نبوده‌اند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: از سوی دیگر، انسان ابعاد مختلفی دارد، همانطور که نیاز به تربیت دارد، از نظر روانشناختی نیاز به شادی و مفرح بودن نیز دارد، این در حالی است که مسئولان ما در ایجاد و گسترش تفریحات سالم برای خانواده ها و نسل جوان موفق نبوده اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جوانان ایرانی از کمترین مراکز تفریحی برخوردار هستند، البته منظور از مراکز تفریحی، مکان‌هایی برای لهو و لعب نیست، بلکه مراکزی است که می تواند در چارچوب فرهنگ اسلامی ایجاد شود و اوقات فراغت جوانان ما را پر کند. در این راستا تدارک مکان‌هایی برای تماشای خانوادگی بازی های فوتبال می تواند به نشاط اجتماعی جامعه آن هم در شرایط حساس کنونی کمک کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: در شرایطی که دشمنان خارجی بازیهای تبلیغاتی و جنگ روانی علیه ملت ما به راه انداخته اند، متأسفانه برخی گروههای سیاسی نیز در داخل همچنان رقابتهای انتخاباتی را ادامه می دهند و دستاوردهای دولت از جمله برجام که مزایای زیادی هم داشته را با اغراض سیاسی زیر سؤال می برند، غافل از اینکه تنها نتیجه این فعالیتها نا امید کردن مردم است.

عایدی تأکید کرد: بنابراین همانطور که رهبر انقلاب نیز در خطبه های نماز عید فطر و دیدار با مسئولان تأکید کردند؛ در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیز به وحدت و امید آفرینی نیاز دارد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: وحدت زمانی اتفاق می افتد که گروههای سیاسی دست از رقابت‌های ناسالم بردارند و با نگاه منصفانه دستاوردها و نقاط مثبت را هم ببینند و تقویت کنند. در حال حاضر بیش از هر چیز به اعتماد مردم به مسئولان نیز داریم و این اعتماد جز در کنار وحدت حاصل نمی شود. پیروزیهای ملی و اقداماتی همچون تماشای جمعی بازیهای تیم ملی می تواند به افزایش اعتماد مردم و ایجاد وحدت کمک کند.

کد خبر 346096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.