پویش"نه به مصرف غلط آب" در اصفهان آغاز شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: پویش "نه به مصرف غلط آب" با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در دومین جلسه نشست تمهیدات پویش آب در اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان اقداماتی برای استفاده از ظرفیت‌های کلان شهری در راستای کاهش اثرات در بحران کم آبی را در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: در این زمینه چهار طرح رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته که به مرحله اجرایی رسیده است.

وی استفاده از چهره‌های علمی، هنری، ورزشی و نخبگان برای تبلیغ استفاده از کاهنده‌های مصرف آب را از اقدامات در دستور کار شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های کوثر نیز در قالب طرح دیگری در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن، غرفهای خاص برای معرفی کاهنده‌های مصرف آب در نظر گرفته شده تا مردم را به خرید این بستهها تشویق کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نشست‌های خبری مسئولان شهری در این امر گفت: مردم باید از اقداماتی که شهرداری در خصوص کاهش مصرف آب انجام داده‌ مطلع شوند تا این نگرش که شهرداری آب زیادی برای نگهداری فضای سبز استفاده می کند اصلاح شود.

وی با اشاره به تدارک بسته‌های آموزشی و رسانه‌ای مجازی در خصوص راهکارهای آبیاری، افزود: به دنبال تغییر نگرش‌های غلط مردم در خصوص آبیاری و مصرف آب هستیم چرا که مردم معتقدند مصرف آب شرب تنها  هفت تا هشت درصد است و این میزان تاثیری در کاهش مصرف آب ندارد.

حجتی با تاکید بر لزوم همراهی شرکت آبفا در رفع باورهای غلط مردم، تصریح کرد: در تلاش هستیم اطلاع رسانی صحیح را در قالب تابلوهای شهری انجام دهیم و این تفکر که صنعت متهم ردیف اول مصرف آب است را از ذهن مردم بیرون کنیم.

وی در خصوص پویش تجربه‌های مدیریت مصرف آب گفت: قرار است با شهروندانی که نوآوری‌ها یا تجربیات مفیدی در خصوص کاهش مصرف آب دارند مصاحبه شود و این تصاویر در اینستاگرام یا تلگرام در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه درنظر گرفتن روزهای آبی با عنوان چهارشنبه‌ها یا جمعه‌های آبی برای اصفهان اتفاق خوبی است، اظهار کرد: تصویربرداری از مستندات تجربه‌های مردم در خصوص مصرف آب فعالیت خوب و جذابی است که در این زمینه از ظرفیت هنرمندان و نخبگان شهر استفاده خواهد شد.

پلیس آب خودِ شهروندان هستند

وی با تاکید بر اینکه پلیس آب خودِ شهروندان هستند، تصریح کرد: در سامانه ۱۳۷ که بیشترین تماس‌ها از طرف مردم را دارد قصد داریم سهم شهروندی مردم را مشخص کنیم و این شعار را به شعور تبدیل کنیم.

حجتی با اشاره به اینکه در مدیریت مصرف آب هم مردم هم مسئولان باید پاسخگو باشند، گفت: مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و درباره واژه سهم من، دغدغه‌های خود در هدر رفت آب را گزارش دهند حتی در حوزه فضای سبز شهری به هر مشکلی برخوردند در تماس با این سامانه موضوع را مطرح کنند.

وی با اشاره به حضور یک نماینده مستقر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری در مجموعه ۱۳۷ گفت: این امر به منظور کاهش زمان رسیدگی به مشکلات است و حتی نماینده مستقری از آبفا هم می‌تواند به این مجموعه اضافه شود.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه تبلیغات شهری، گفت: طراحی‌های خوبی در این امر صورت گرفته و از عناصر شهری همچون اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها برای این تبلیغات کمک گرفته‌ایم تا موضوعات آب و شهروندی در این اماکن مطرح شود.

وی در خصوص تبلیغات بر روی تاکسی‌های شهری گفت: برچسب و استیکر " نه به مصرف غلط آب " پشت تاکسی‌های شهری نصب شده تا این کلید واژه را به مردم منتقل کنیم حتی بر روی لباس‌ نیروهای سازمان پارک‌ها طراحی‌های خاصی صورت گرفته و ماموران نمونه این سازمان که در انجام وظایف خود کوشا هستند به صورت هفتگی معرفی خواهند شد.

حجتی با تاکید بر استفاده از شخضیت‌های هنری و فرهنگی شهر در تهیه کلیپ‌ها افزود: برای به اشتراک گذاشتن کلیپ‌ها پیج اینستاگرامی درنظر گرفته خواهد شد و برای جشنواره ایده‌های آبی و آب یاران جوایز خاصی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حذف آب نماها در سطح ساختمان های مناطق شهرداری گفت: این آب نماها به منظور کاهش مصرف آب از سطح ساختمان شهرداری مناطق حذف خواهد شد تا سهم خود در کاهش مصرف را نشان داده باشیم همچنین در گذر از مشکلات آبی از واژگانی که برای مردم استرس و نگرانی دارد پرهیز می کنیم و به جای واژه بحران از جبران استفاده می کنیم.

کد خبر 346092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.