حذف کپی مدارک هویتی در سه استان کلید خورد

طرح حذف کپی مدارک هویتی برای ارائه به دستگاه های اداری، در سه استان سمنان، خوزستان و قم به صورت آزمایشی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، الزام به ارائه کپی مدارک ازجمله مشکلات در دستگاه‌های اداری کشور است که علاوه بر مصرف بالای کاغذ مشکلات دیگری را نیز برای شهروندان و کارمندان ایجاد می‌کند. از این رو طرح حذف کپی مدارک هویتی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون سازمان ثبت احوال دریافت کپی مدارک هویتی را در سه استان کشورحذف کرده است.

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در این زمینه اظهار کرد: با استفاده از سامانه‌ای بر خط در سه استان سمنان، خوزستان و قم دریافت کپی مدارک هویتی از شهروندان در دستگاههای دولتی را ممنوع کرده‌ایم.

به گفته وی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این کار فراهم شده است و منتظر پیوستن دستگاه‌های اجرایی به این سامانه هستند تا حذف کپی مدارک در هر سیستمی در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ارتباط با ۲۰۰ هزار نقطه از کشور برای استعلام مدارک هویتی در طرح جدید حذف دریافت کپی مدارک هویتی تصریح می‌کند: آرشیو الکترونیکی، خدمات را سکونت محور کردیم، یعنی در نظام اداری ثبت احوال هر فردی در هر نقطه‌ای ساکن باشد، می‌تواند از خدمات ثبت احوال بهره‌مند شود.

ابوترابی تعداد پاسخگویی به استعلام مدارک هویتی در هر ثانیه را ۱۰ هزار مورد اعلام می‌کند و ادامه میدهد: پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با ۱۲۰ منطقه در سراسر کشور به بیش از ۱۷۰ هزار کاربر متصل است و خدمات احراز هویت را انجام می دهد.

کد خبر 346090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    0 0
    کاش این طرح هر چه زودتر در کل کشور اجرایی بشه