تجمل گرایی شرایط زندگی را سخت می کند

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: تجمل گرایی در مراسم ها و برنامه های شخصی و عمومی شرایط زندگی را سخت می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز عیدفطر تیران با اشاره به بعضی از بدعت ها و رسوم های غلط در زندگی مردم، اظهار کرد: تجمل گرایی در مراسم ها و برنامه های شخصی و عمومی شرایط زندگی را سخت می کند که باید آداب و رسوم غلط و بدعت ها از زندگی ها دور شود.

وی افزود: تجمل گرایی در مراسم های ترحیم بدعت بدی است و مردم به جای تشریفات سنگین مراسم ها ترحیم مانند پذیرایی سنگین، تاج گل های گران قیمت و هزینه های جانبی به نیازمندان کمک کنند و جلوی این هزینه های سنگین گرفته شود.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: مردم روش و رسوم غلط را کنار بگذارند و روش های صحیح را جایگزین آداب و رسوم و سنت های ارزشمند در جامعه کنند.

وی با اشاره به سنت مهم وقف مهم خاطرنشان کرد: سنت وقف یکی از سنت های پسندیده برای دنیا و آخرت هر انسان است که انجام این سنت بر اساس توان و ظرفیت مالی سرانجام خوبی در دنیا و آخرت دارد که به تامین نیازهای جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام رشیدیان اضافه کرد: توسعه مراکز دینی و حوزه های علمیه با سنت فقه و کمک و هدیه مردم انجام می شود و هرچقدر این همکاری برای ترویج فرهنگ وقف و کمک بیشتر باشد فعالیت های عام المنفعه، فرهنگی و مورد نیاز جامعه بیشتر انجام می شود.

کد خبر 346042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.