دروغ‌ها در مورد کمیته امداد، جنگ روانی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: دشمنان برای ایجاد جنگ روانی در داخل دروغ‌هایی را به ملت ارائه می‌کنند؛ به عنوان نمونه می‌گویند کمیته امداد پول‌های مردم را برای غزه می‌فرستد؛ در حالی که کمیته امداد اعلام کرد یک ریال از آن هم به غزه نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه نماز عید فطر گفت: ماه رمضان ماهی پربرکت است و اگر مردم می‌دانستند چه برکاتی در آن است آرزو می‌کردند مدت این ماه یک سال بود.

امام جمعه اصفهان افزود: بسیاری از بزرگان دینی در آخر ماه به خاطر تمام شدن آن اشک می‌ریختند. اگر انسان تمرین ترک گناه کند طبق روایات گناهانش پاک می‌شود، یعنی لازم است انسان پس از پایان ماه، زندگی را از ابتدا شروع کند و همانطور که در این ماه تمرین کرد که در محضر اوست و خود را از گناه حفظ کند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دوم خطبه‌ها اظهار  کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند هر روزی که انسان در آن گناه نکند عید است. ابتدای این کلام این است که روز فطر عید است برای کسی که به گونه‌ای روزه گرفته باشد که مورد قبول خداوند باشد و ایستادن‌هایش در نیمه شب را خداوند دوست داشته باشد.

عید انسان زمانی است که به طبیعت خود برگردد

 طباطبایی با بیان اینکه کلمه عید از عود است به معنای برگشت طبیعت گفت: در این روز زمینی که مرده بود زنده می‌شود، اما عید انسان زمانی است که به طبیعت خود برگردد؛ عید فطر یعنی برگشت به فطرت و این همان طبیعت فطری خداشناسی است که انسان پس از یک ماه تمرین به طبیعت خود  بازگشته است.

وی ادامه داد: در دعاها آمده است خداوندا همانطور که طبیعت را برگرداندی ما راه هم به طبیعت خود برگردان؛ یعنی برگردان به خودت.

وی با بیان اینکه عید فطر از جهات گوناگون از اعیاد بزرگ اسلامی است، تصریح کرد: در سراسر جهان مسلمانان خدا را عبادت می‌کنند و خود این اجتماع مشت بزرگی است به دهان دشمنان اسلام. این عید و نماز آن یک مانور سیاسی- عبادی است. در همین راستا زکات فطره هم ارزش است؛ همانطور که در زمان روزه‌داری هم به یاد فقرا می‌افتیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد:اگر پنجاه میلیون نفر از جمعیت کشور هم زکات فطریه خود را بپردازند با احتساب حداقل هشت هزار تومان برای هر مقدار گندم، حدود چهارصد میلیارد تومان به فقرا کمک می‌شود و کمک خوبی برای فقرا است.

طباطبایی نژاد ضمن تشک از مردم ایران و به ویژه اصفهان به خاطر ایستادن در مقابل دشمن و حضور آنها در راهپیمایی روز قدس، گفت: امسال طبق آماری که ارائه شد امسال حدود پانزده درصد مردم بیشتر از سال پیش به صحنه آمدند.

یازده میلیارد تومان گلریزان اصفهانی ها برای آزادی زندانیان

وی افزود: مردم استان اصفهان  یازده میلیارد تومان برای آزادی زندانیان گلریزان کردند که بسیاری از آنها آزاد شدند و برخی در ماه‌های آینده آزاد خواهند شد و این کمکی ارزشمند است که تنها از روی انسانیت و مسلمانی شده، البته باید توجه داشت بسیاری از زندانیان بی‌گناه همچنان در زندان هستند.

وی در رابطه با توطئه دشمنان گفت: دشمن را سنگ کوب کنید؛ چراکه خیال می‌کند با تحریم ها می‌تواند ملت را از جمهوری اسلامی نا امید کند. همانطور که مقام معظم رهبری هم بیان کردند دشمن در سه جهت تلاش می‌کند که یکی از مهمترین آنها جنگ روانی است‌.

وی ادامه داد: دشمنان برای ایجاد جنگ روانی در داخل دروغ‌هایی به ملت می گویند به عنوان نمونه می‌گویند کمیته امداد پول‌های مردم را برای غزه می‌فرستد؛ در حالی که کمیته امداد اعلام کرد یک ریال از آن هم به غزه نمی‌رود و با حساب مستقیم به نیازمندان داده می‌شود.

وی افزود: دشمن می‌خواهد حرف در بیاورد و متاسفانه برخی در داخل به او کمک می‌کنند.

کد خبر 346039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲۵۷ US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
    0 0
    بنظر من مسئولین باید به فطرت خود برگردند و انقلابی عمل کنند و مشکلات مردم بخصوص کشاورزان شرق اصفهان را دریابند /عید فطر امسال کشاورزان بخاطر بی آبی عید ندارند مسئولین فکری بکنند