دریافت شهریه برای ورود به مدارس هیئت امنایی تخلف است

رییس اداره ارزیابی و عملکرد مدارس هیئت امنایی استان اصفهان گفت: دریافت هرگونه شهریه و برگزاری آزمون برای ورود دانش آموزان به مدارس هیئت امنایی تخلف است.

حبیب‌الله عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نوع مدیریت مدارس هیئت امنایی اظهار کرد: این مدارس از نظر قوانین، مصوبات و دستورالعمل مانند مدارس دولتی هستند که با انتخاب و انتصاب هیئت امنا مدیریت می‌شود و آیین‌نامه‌ها این مدارس تفاوتی با مدارس دولتی نداشته و فقط در موارد خاص دارای تفاوت‌های اندکی است.

وی با بیان اینکه هیئت امنای این مدارس در چارچوب مقرارت و بر مبنای سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای استفاده از مشارکت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی افراد، این مدارس به شیوه مدیریت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

رییس اداره ارزیابی و عملکرد مدارس هیئت امنایی استان اصفهان افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس بدون شهریه بوده و باید مدارس ریز فوق‌ برنامه‌های موجود در مدرسه را مصوب کرده و با مصوب شدن، نرخ  مصوب را به اولیا دانش‌آموزان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت دانش آموزان در برنامه‌های فوق برنامه اختیاری است، تصریح کرد: ثبت‌نام در مدارس هیئت امنایی مانند مدارس دولتی با اولویت محدوده جغرافیایی دانش ‌آموزان بوده و قوانین این مدارس نیز مانند قوانین مدارس دولتی و بدون آزمون ورودی است.

عسگری تاکید کرد: گرفتن هر نوع شهریه‌ای به غیر از هزینه بیمه، ثبت‌نام و خرید کتاب در مدارس هیئت امنایی تخلف محسوب می‌شود و چنانچه مدرسه‌ای برای ثبت‌نام دانش آموز شهریه دریافت کند، متخلف بوده و والدین دانش‌آموزان باید موارد تخلف را به آموزش و پرورش اعلام کنند تا مدارس متخلف، به مراجع قانونی معرفی شوند.

کد خبر 345967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.