راهکارهای توسعه ارتباطات ۳۷ شهر خلاق جهانی بررسی شد

در حاشیه اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو، جلسه زیرگروه صنایع دستی و هنرهای مردمی با حضور ۳۷ شهر جهانی از جمله اصفهان برگزار شد.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان که در این جلسه حضور داشت، به خبرنگار ایمنا گفت: در این نشست در مورد راهکارهای توسعه شبکه خلاق جهانی، انتقال تجربه به شهرهای جهانی و چگونگی گسترش ارتباط و تبادلات نمایشگاهی و هنرمندان با یکدیگر بحث و تبادل نظر شد.

محمدحسین قورچانی با بیان اینکه در این جلسه برخی از پروژه‌های مشترک شهرهای خلاق جهانی نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پروژه‌های مشترک شامل برگزاری نمایشگاه های مشترک، تبادل هنرمندان صنایع دستی در جهت آموزش و برگزاری دوره های آموزشی، استفاده از تکنولوژی و اینترنت در جهت توسعه بازارها و بازاریابی محصولات و تسهیل کردن تسهیم اطلاعات و تجارب فی مابین است.

وی ادامه داد: در این اجلاس در هفت زمینه خلاق جلسات و کارگاه‌ شکل گرفته است که یکی از این جلسات گروه صنایع دستی و هنرهای مردمی بود.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو از روز سه شنبه- ۲۲ خرداد- با حضور شهرداران مختلف کلانشهرهای حاضر در شبکه شهرهای خلاق جهان در کراکوف لهستان با سخنرانی شهرداران کراکوف و کاتوئیس افتتاح شد. شبکه شهرهای خلاق یونسکو به منظور تقویت تعاملات بین المللی بین شهرها ایجاد شده و اصفهان نیز که به دلیل تنوع در صنایع دستی از جمله شهرهای خلاق جهانی محسوب می‌شود، در این اجلاس شرکت کرده است.

کد خبر 345959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.