۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
سرمربی تیم ملی اسپانیا اخراج شد

پس از قبول کردن مربیگری رئال مادرید توسط لوپتگی که خشم رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی داشت، او از سمت خود برکنار شد.

به گزارش ایمنا، لوپتگی روز گذشته به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد و پس از جام جهانی، هدایت سپیدپوشان را برعهده خواهد گرفت. با این حال، تصمیم او برای این انتقال به شدت مورد انتقاد مسئولین فدراسیون اسپانیا قرار گرفته و صحبت‌های بسیاری علیه او در ۲۴ ساعت گذشته مطرح شده است. نشریات معتقدند که روبیالس، رئیس فدراسیون اسپانیا، از این تصمیم به شدت عصبانی و ناراحت است و معتقد است که زمان بندی اعلام این موضوع، تمرکز تیم ملی اسپانیا را به هم خواهد زد.

رئالی ها قرار است ۲ میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا غرامت پرداخت کرده و قرارداد لوپتگی که تا ۲۰۲۰ اعتبار دارد را فسخ کنند. پیش از این، فلورنتینو پرز برای جدا کردن مربیانی چون پیگرینی( ۴ میلیون یورو)، مورینیو(۱۶ میلیون یورو) و آنچلوتی(۴.۵ میلیون یورو) مجموعا ۲۴.۵ میلیون یورو غرامت پرداخت کرده بود.

حال در فاصله دو روز مانده به اولین دیدار اسپانیا در جام جهانی، کنفرانس خبری مشترکی توسط لوپتگی و روبیالس برگزار شد. البته این دو به خاطر اختلافات، هم زمان در این کنفرانس حاضر  نشدند و طبق ادعای لاسستا، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا صبح امروز تصمیم قطعی خود برای اخراج لوپتگی را گرفته بود ولی اطرافیان او همچنان مصر هستند که لوپتگی بر سر کار خود بماند و پس از جام جهانی قراردادش را فسخ کند.

رییس فدراسیون فوتیال اسپانیا به محض ورود به سالن کنفرانس اعلام کرد لوپتگی از سمت خود برکنار شده است وی گفت: پس از بررسی آنچه که اتفاق افتاد، بر این شدیم که لوپتگی را از سمت خود اخراج کنیم و در واقع موظف بودیم که واکنشی جدی نسبت به اتفاقات دیروز نشان دهیم.

وی افزود: شرایط بسیار سخت و پیچیده است ولی اخراج، بهترین راه حل بود و در کوتاه ترین زمان ممکن جانشین او را معرفی خواهیم کرد.اسپانیا تیمی متعلق به همه ملت اسپانیاست و رفتار اخیر سرمربی تیم ملی مورد قبول هیچکس نبود، شاید با اخراج لوپتگی الان به شدت تضعیف روحیه شده باشیم ولی در آینده، این مساله ما را قدرتمندتر خواهد کرد.

روبیالس تصریح کرد: پنج دقیقه قبل از رسمی شدن حضور لوپتگی در رئال از این خبر مطلع شدم. هرگز نباید در یک تیم ملی چنین اتفاقی رخ دهد و می دانم که تصمیم من انتقادات زیادی را موجب خواهد شد ولی شأن تیم ملی بسیار بالاتر از این حرف هاست.

 وی ادامه داد: لوپتگی از نظر من یک مربی برجسته و قابل احترام است و به همین دلیل است که از اخراج او متاسف هستم ولی بهترین راه چاره، همین بود.

رییس فدراسیون فوتیال اسپانیا با اشاره به انتخاب خوب باشگاه رئال مادرید اضافه کرد: مطمئنا آنها بهترین انتخاب را کرده اند ولی شک ندارم که اگر همه چیز دست خود لوپتگی بود، چنین تصمیمی نمی گرفت، در این قضیه فدراسیون فوتبال اسپانیا تقریبا نادیده گرفته شد و این تاسف برانگیز است.

روبیالس خاطر نشان کرد: ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان دارم و آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. با آنها صحبت کرده ام و تضمین داده ام که همه شرایط برای حضور موفقیت آمیزشان در جام جهانی و صعود به مراحل بالاتر را فراهم خواهم کرد ولی نمی توانم الان در مورد جانشین لوپتگی توضیح بیشتری بدهم چرا که باید به بازی با پرتغال فکر کنیم.

وی تاکید کرد: از شما درخواست دارم که از ما حمایت کنید چرا که از تیم ملی اسپانیا صحبت می کنیم و همه نیاز داریم که باهم متحد باشیم.

در حالی که همه در انتظار ورود لوپتگی به سالن کنفرانس بودند با اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، کنفرانس خبری لوپتگی رسما کنسل شد و او پس از بازگشت به اسپانیا در یک نشست شرکت خواهد کرد.

منبع: ورزش۳

کد خبر 345927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.