۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
حرمت اهواز را نگه داریم

شهردار اهواز به نسبت دادن القاب منفی به این شهر انتقاد کرده و گفته است باید حرمت اهواز را نگهداشت.

به گزارش ایمنا، منصور کتانباف، در دومین نشست بررسی توسعه نامتوازن محلات شهر اهواز گفته است بزرگنمایی و نسبت دادن انواع القاب منفی به اهواز مانند آلوده ترین شهر و بیشتر بودن آسیب های اجتماعی در اهواز تاکنون سودی برای این شهر نداشته است.

وی بخشی از معضلات شهرها را نتیجه رفتار شهروندان عنوان و تاکید کرده اکثر مردم به اهمیت تفکیک زباله آگاه هستند، اما معدل تفکیک زباله در کشور پس از سه دهه ۱۲ درصد است، در حالی که در اروپا این میزان حدود ۷۰درصد است و این ناشی از تفاوت رفتارهاست.

به گفته کتانباف اهواز از کلانشهری تنها دو مولفه جمعیت و وسعت را داراست و برای مثال در حوزه حمل و نقل کمتر از ۲۰۰ اتوبوس واحد شهری در آن فعال است در حالی که این میزان باید باید بیش از یک هزار دستگاه باشد.

شهردار اهواز به عدم وجود مدیریت واحد شهری و اداره شهر با سلایق، توانایی، قوانین بالادستی انتقاد کرده و گفته است بر اساس مطالعات دانشگاه شهید چمران برای رسیدن به حداقل استانداردهای یک کلانشهر با یک برنامه پنج ساله دو رقم ۷ هزار میلیارد تومان و ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است اما درآمد سال گذشته شهرداری زیر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 345925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.