افزایش ۱۰۰درصدی کشفیات کالای قاچاق در تیران و کرون

تیران-فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: کشفیات کالای قاچاق در شهرستان تیران و کرون طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سرهنگ علی صادقی امروز(چهارشنبه) در نشست معتمدان محلی شهر تیران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در رشد اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار کرد: مبارزه با عرضه کالای قاچاق با گشت های نظارت پلیس و تیم های مشترک بازرسی از اصناف انجام می شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون میزان کشفیات کالای قاچاق در شهرستان تیران و کرون در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته که روند نظارت و مبارزه با عرضه کالای قاچاق ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: آموزش بازاریان برای عدم عرضه کالای قاچاق در راستای پیشگیری از توزیع آن انجام می شود که این مهم به توزیع کالای ایرانی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت در شهرستان تیران و کرون گفت: میزان اموال به سرقت رفته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته که برای کاهش سرقت ها رعایت اصول امنیتی توسط مردم و همچنین افزایش تیم های گشتی موثر بوده است.

سرهنگ صادقی عدم رعایت اصول امنیتی را عامل افزایش سرقت ها عنوان کرد و افزود: برخی از مردم نسبت به حفظ اموال و رعایت اصول ایمنی بی توجه هستند و زمینه وقوع جرم را فراهم می کنند که نیاز به رعایت اصول ایمنی و امنیتی است.

وی با اشاره به تصادفات موتورسواران در این شهرستان یادآورشد: خانواده ها وسیله نقلیه به ویژه موتورسیکلت پیش از اخذ گواهینامه در اختیار فرزندان خود قرار ندهند که این موضوع منجر به بروز مشکلات جدی برای خانواده ها می شود.

وی اضافه کرد: طرح انضباط اجتماعی برای ساماندهی موتور سواران متخلف تابستان سال جاری اجرا می شود.

کد خبر 345913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.