قورچانی: تجربه شهرهای خلاق جهانی را در اصفهان به کار می‌گیریم

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: برگزاری اجلاس شبکه شهرهای خلاق جهانی فرصت مناسبی است تا در زمینه صنایع خلاق از تجربیات و دانش دیگر شهرها استفاده کنیم.

محمد حسین قورچانی که شهردار اصفهان را در سفر به لهستان همراهی کرده است در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداران شهرهای مختلف در اجلاس شبکه شهرهای خلاق جهان گرد هم می‌آیند تا از تجربیات و دانش یکدیگر برای رونق‌ شهرها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر خلاق جهانی در حوزه صنایع دستی در این اجلاس حضور یافته است، افزود: کارگروه‌های مختلفی در حوزه صنایع دستی در این شبکه جهانی تشکیل شده تا شهرها را به سمت توسعه پایدار و خلاقیت سوق دهند.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: "ارتقاء فرهنگ خلاقیت در شهرها"، "اشتغال و کارآفرینی با استفاده از خلاقیت"، "تعامل با شهروندان خلاق برای ساخت شهر پایدار"،  " استفاده از خلاقیت برای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار" از جمله موضوعاتی است که در شبکه شهرهای خلاق جهانی در مورد آن بحث و تبادل نظر می‌شود.

قورچانی خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس فرصت مناسبی است تا در زمینه صنایع خلاق از تجربیات و دانش دیگر شهرهای خلاق جهانی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان و شهر کراکوف لهستان هر دو به عنوان شهر خلاق و پایتخت فرهنگی شناخته می‌شوند، می‌توان از این ظرفیت برای ارتباطات و تعاملات بیشتر استفاده کرد.

وی در باره عقد خواهر خواندگی این دو شهر گفت: این دو شهر از نظر تاریخی و فرهنگی شباهت‌های زیادی با هم دارند، بنابراین می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌هایی در زمینه صنایع خلاق، بستر عقد خواهرخواندگی دو شهر را فراهم کرد.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو از روز سه شنبه- ۲۲ خرداد- با حضور شهرداران مختلف کلانشهرهای حاضر در شبکه شهرهای خلاق جهان در کراکوف لهستان با سخنرانی شهرداران کراکوف و کاتوئیس افتتاح شد.  شبکه شهرهای خلاق یونسکو به منظور تقویت تعاملات بین المللی بین شهرها ایجاد شده و اصفهان نیز که به دلیل تنوع در صنایع دستی از جمله شهرهای خلاق جهانی محسوب می‌شود، در این اجلاس شرکت کرده است. روز گذشته پس از آیین افتتاحیه اجلاس، دیداری میان شهرداران اصفهان و کراکوف صورت گرفت و دو طرف و بر عقد خواهرخواندگی این دو شهر تاکید کردند.

کد خبر 345908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.