نمایش خوشنویسی و تذهیب در  «مَشق تُرنج»

شب عید فطر امسال، نگارخانۀ صفوی میزبان اولین نمایشگاه گروهی خوشنویسی و تذهیب «مشق ترنج است که با حضور اساتید در کنار هنرمندان جوان ممتاز خوشنویسی و نگارگری از شهرهای اصفهان، تهران، تبریز، ساری، آمل و شیراز برگزار می‌شود.

الناز رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گالری صفوی با سیاست حمایت از هنرمندان و آثار فاخر هنری در راستای آشنایی هنر در میان مردم گام برمی‌دارد و تلاش می‌کند تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست بتواند رونق اقتصادی بیشتری نیز در بازار هنر ایجاد کند.

مدیر گالری صفوی افزود: این چندمین برنامۀ نمایشگاهی است که با همکاری امیر رجایی به عنوان نمایشگاه‌گردان، در گالری صفوی برگزار می‌شود و خوشحال هستیم که این‌بار میزبان هنرمندان خوشنویس شهر اصفهان و دیگر شهرهای ایران هستیم. هم‌چنین این گالری شرایطی را مهیا کرده است تا مانند برخی نمایشگاه‌های قبلی بتوانیم طی چندین شب ورکشاپ(کارگاه) هنر خوشنویسی و تذهیب را نیز در ایوان کافه صفوی برگزار کنیم.

ایجاد گفتمان علمی و تولید دانش ​

امیر رجایی نمایشگاه‌گردان «مشق تُرنج» نیز ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه اساتید پیشکسوت از این حرکت جمعی گفت: قرار گرفتن پیشکسوت‌های هر شاخه هنری در کنار جوانان با استعداد آن رشته، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح کیفی آثار هنرمندان جوان شود. در این مجموعه نمایشگاه خوشنویسی نیز تلاش داریم تا مانند نمایشگاه‌های قبل ازجمله نگارگری، طراحی و بسیاری دیگر، با کنار هم قرار دادن تعداد قابل توجهی از هنرمندان این رشته‌ها بتوان سیر و روند تغییر و تحولات عرصۀ هنرهای امروز ایران را بررسی کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: در این نمایشگاه‌ها با دعوت از اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و پژوهش‌گران عرصۀ هنر تلاش می‌کنیم تا حلقۀ واسطی بین فضای هنری و پژوهشی- دانشگاهی ایجاد کرده و با بازخوانی و مطالعه بر روی آثار هنری شرکت یافته بتوانیم با عرضه آثار هنری در نمایشگاه منجر به ایجاد گفتمان علمی و تولید دانش نیز بشویم. امید داریم که با همکاری پژوهشگران بتوانیم در اختتامیه نمایشگاه و ورکشاپ‌ها، جلسه نقد و بررسی و سخنرانی و ارائه مقاله نیز داشته باشیم.

تاکید بر ترویج و آموزش هنرهای فاخر ایرانی

مینا حسن‌زاده از دیگر فعالان عرصۀ پژوهش هنر که در برگزاری نمایشگاه «مشق ترنج» همکاری دارد در زمینۀ برگزاری ورکشاپ‌ها گفت: یکی از رویکردهای این قبیل نمایشگاه‌ها بحث ترویج و آموزش هنرهای فاخر ایرانی است. در طول برگزاری نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا با برگزاری ورکشاپ‌های رایگانی از این دست، بتوانیم در ذهن مخاطبان و جوانان بازدیدکننده برای ورود به این هنرها انگیزه ایجاد کنیم و مردم بتوانند با اساتید این رشته‌ها آشنا شده و در صورت تمایل برای آموزش به آن‌ها مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، در نمایشگاه «مشق ترنج» امیر رجایی به عنوان نمایشگاه‌گردان فعالیت دارد و نمایشگاه با همکاری مینا حسن‌زاده برگزار می‌شود، هم‌چنین عاطفه یزدانی نیز به عنوان دستیار نمایشگاه‌گردان مشارکت و همکاری دارد.

نمایشگاه «مشق ترنج» پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و علاقمندان به مدت دو هفته تا ششم تیرماه هر روز صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۳ می‌توانند به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 345895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.