آغاز رایزنی های ظریف در آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه امروز با رییس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ظریف در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به این کشور رفته است. وزیر خارجه در بدو ورود به پرتوریکو در مورد اهداف سفرش  جنوبی با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی یکی از شرکای نزدیک جمهوری اسلامی ایران است عنوان کرد: دولت آفریقای جنوبی همواره حامی حقوق ملت ایران در بحث هسته ای چه در ابتدای مذاکرات و چه در بعد از برجام بوده است.

ظریف با بیان اینکه از نظر سیاسی ما همواره در کنار مردم آفریقای جنوبی بوده ایم، تصریح کرد: ما بعد از انقلاب ارتباطات خود را با رژیم آپارتاید قطع کردیم و بعد از پیروزی مردم آفریقای جنوبی، بهترین روابط را با این کشور داشته ایم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: من با هیات اقتصادی برای گفت و گو با مقامات آفریقای جنوبی در این کشور حضور پیدا کردم که قرار است دو دور گفت و گو با وزیر خارجه این کشور داشته باشم. همچنین ملاقاتی با رییس جمهور آفریقای جنوبی دارم.

ظریف اظهار کرد: همکاران من از دستگاه های مختلف با همتایان خود ملاقات هایی خواهند داشت تا زمینه های گسترش روابط و نشان دادن مخالفت جامعه بین المللی را با حرکت های یکجانبه گرایانه آمریکا بررسی کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: در گفت‌و گوهای مقدماتی که همکارانم در آفریقای جنوبی به دنبال ارسال پیام من برای وزیر امور خارجه این کشور داشتند، آمادگی کامل را از سوی این کشور مشاهده کردیم ؛ به همین دلیل در ادامه سفرهایی که با شرکای ایران داشتم به این کشور آمدیم.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوهای کارشناسی برجام با اشاره به اینکه هنوز بسته عملیاتی لازم را دریافت نکرده ایم افزود: هم در کشورهای اتحادیه اروپا و هم همکاران روسی و چینی ما مشغول کار بر روی این بسته هستند.

وی ادامه داد: همه مشغول بررسی روش های تضمین لازم برای تامین امتیازات ایران در برجام هستند. البته فرصت محدود است و در این فرصت محدود، با اعضای باقی مانده در برجام و دیگر شرکای ایران که خارج از برجام هستند، مشغول رایزنی های گسترده هستیم.

ظریف تاکید کرد: در سفری که به هند داشتیم و در سفر امروز به آفریقای جنوبی و در سفرهایی که اعضای هیات دولت خواهند داشت، این اقدامات صورت می گیرد. همه این اقدامات در جهت حصول این اطمینان است که ملت ایران همه امتیازاتی را که باید از توافق هسته ای بگیرد، دریافت می کند.

کد خبر 345877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.