فضای بازی کودکان در شهر توسعه می‌یابد

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس استانداردهای ملی باید سه صدم درصد مساحت هر منطقه به فضای بازی و تفریح کودکان اختصاص پیدا کند، از این رو در شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک تلاش می کنیم در یک دهه آینده به این شاخص دست پیدا کنیم.

حمید دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهر اصفهان در سطح ملی و منطقه‌ای به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شده و بسیاری معتقد هستند برند اصفهان با نام شهر دوستدار کودک در سطح ملی و منطقه‌ای عجین شده است، اما اینکه آیا در عمل به شاخصه‌های شهر دوستدار کودک دست یافته‌ایم یا خیر نیاز به ارزیابی‌های جدی‌تر و بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک باید به رفع نیازهای فیزیکی و روانی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشد، ادامه داد: از جمله استانداردها این است که در هر منطقه شهری حدود سه صدم درصد مساحت منطقه به فضاهای بازی و تفریح کودکان اختصاص پیدا کند و فضاهایی برای آموزش و بهداشت کودکان نیز در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان با این شاخصه‌ها فاصله دارد و هنوز به استانداردهای لازم در سطح بین المللی دست پیدا نکرده است.

دهقانی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته هنگام احداث پروژه‌ها دقت لازم به روحیات کودکان نشده است، گفت: این در حالی است که در سطح کشور بیشتر پروژه‌های مدیریتی شهر تلاش داشته به حقوق و نیازهای کودکان همچنین امنیت آنها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر به شدت ماشینی است برای روحیات و خلق و خوی کودکان خیلی مناسب نیست، از این رو دو اقدام اساسی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهارکرد: در گام نخست تلاش می‌کنیم طی یک دهه آینده به شاخص اختصاص سه صدم درصدی مساحت هر منطقه به فضای بازی و تفریح کودکان، دست پیدا کنیم که این موضوع در قالب طرح به شورای اسلامی شهر ارسال شده و شورا در حال بررسی آن است.

وی گام دوم را توجه بیشتر به پیاده‌راه سازی خیابان‌ها و معابر شهر خواند و گفت: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از طرح‌هایی است تا مناطق مرکزی تبدیل به محل‌هایی توأم با امنیت و آرامش برای تردد افراد به ویژه کودکان شود و خانواده‌ها بدون هراس از عبور خودروها پیاده‌روی کنند.

کد خبر 345867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.