۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
محل کار شما راچاق می کند!

آیا این مشکل برایتان آشنا نیست؟جمعه تصمیم می گیرید لاغر کنید اما شنبه به محل کارخود می روید ویکی از همکاران یک جعبه بزرگ دونات برای سورپرایز کردن همه خریده است!

به گزارش سرویس علمی ایمنا از HealthDay، بعد از آن همکار بعدی می آید وکیک جشن تولدش را آورده است! یک چیز برای اطمینان خاطرتان بگویم که شما تنها کسی نیستید که با این معضل روبرو هستید!

نظرسنجی های جدید نشان می دهند که حدود یک چهارم آمریکایی ها در هر هفته ۱۳۰۰ کالری اضافه دریافت می کنند. نکته جالب تر اینکه بیشتر این کالری از مواد غذایی به بدنشان وارد شده بود که دوستان و همکارانشان به آنها تعارف کرده بودند!

"استفان انوفراک" متخصص کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، می گوید: اکثر کالری هایی که مردم در محل کار دریافت می کردند که چیزی حدود ۷۰ درصد کالری دریافتی شان هم بوده به صورت رایگان و تعارفی دریافت شده است! وی در ادامه می گوید: قهوه، ساندویچ، چای، انواع بیسکویت ها، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، سالاد، آب و انواع نوشیدنی و نوشابه ها موادی است که بیشتر در محل کار توسط همکاران تعارف می شود.

زمانی که محققان کالری غذاهای مورد علاقه مردم در محل کار را بررسی کردند، متوجه شدند پیتزا، منبع اصلی کالری ای است که در محل کار به دست می آید، پس از آن ساندویچ و نوشیدنی ها قرار دارد. در بعضی از محل های کاری هم کافه تریا با کلی خوراکی پرکالری وجود دارد.

این درحالی است که کارفرمایان فرصت زیادی برای بهبود سلامت کارکنان خود دارند. "سامانتا هلر" متخصص تغذیه می گوید: ارائه غذای سالم در محل کارمی تواند برای خود کارفرمایان بسیار سودمند باشد، زیرا کارمندانی که غذای خوب و سالم می خورند احساس بهتری در طول روز خواهند داشت، انرژی بیشتری می گیرند و می توانند بهتر تمرکز کنند. هنگامی که کارمندان غذای خوب می خورند، بدن و مغز آنها بهتر کار می کند و این یک پیروزی برای شرکت و کارکنان است.

اما اگر محل کار شما گزینه های سالم را ارائه نمی دهد چه؟ هلر پیشنهادمی کند که بهترین کاراین است که ناهار خود را به همراه خودتان به سرکار ببرید. به این ترتیب، شما کالری شماری بهتری خواهید داشت و در هزینه هایتان هم صرفه جویی می کنید.

اما اگر شما ناهار خود را به همراه نبرده اید، بین رستوران ها جست و جو کنید تا ببینید چه انتخاب های غذایی سالمی در اطراف محل کار شما وجود دارد. ایده بهتر اینکه این کار را زمانی انجام دهید که گرسنه نیستید! چون اگر گرسنه باشید بدترین انتخاب ها را خواهید داشت.

با  شیرینی ها چه کنیم؟

مردم کارهای زیادی انجام می دهند تا دوستان و همکارانشان را خوشحال کنند؛ همکارانتان دوست دارند به شما شیرینی تعارف کنند تا مهربانی خود را به شما نشان دهند. اما اگر می خواهید سالم بمانید قرار بگذارید در محل کارجشن تولد و شیرینی خوران نداشته باشید!

کد خبر 345835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.