آیفون X پلاس بانمایشگر OLED عرضه می شود

گزارشات تایید نشده اعلام کردند که کمپانی اپل برای هرسه مدل آیفون جدید خود که سال آینده به بازار خواهد آمد، ازصفحه نمایش OLED استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از technews ، به نظر می رسد اپل نمایشگر OLED  را  در سه مدل جدیدی که قرار است در سال آینده راهی بازار کند،جایگزین صفحه نمایش ال سی دی خواهد کرد.این خبر در راستای شایعات قبلی منتشر شد که ادعا می کند غول تکنولوژی گذار خود به OLED را در سال آینده کامل خواهد کرد و تمام فناوری های نوآورانه خود را در مدل های جدید به نمایش می گذارد.

کمپانی اپل درابتدا برای نمایش صفحه نمایش OLED  در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی کرده بود اما یک گزارش منتشر شده در کره جنوبی تایید کرد که اپل به طورکلی در حال تغییر همه مدل های جدید به زودی زود از LCD به نمایشگرهای OLED است.

اپل، تصمیم گرفته است که تمام OLED ها را بر روی مدل جدید آیفون در سال ۲۰۱۹ قرار دهد. این گزارش را یک منبع نامشخص تایید کرده است. با این وجود، احتمال دارد اگر بیش از سه مدل جدید آیفون وجود داشته باشد، یک مدل ال سی دی در  یکی از آنها حفظ شود. پانل های OLED نه تنها رنگ های پر جنب و جوش بیشتری را نشان می دهند، بلکه باعث می شوند که تصاویر نسبت به صفحه نمایش ال سی دی روشن تر و واضح تر دیده شوند.

در حال حاضر تنها آیفون X دارای صفحه نمایش OLED است، در حالی که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به نوع LCD متصل هستند. انتظار می رود امسال اپل مدل آیفون X و یک نسخه بزرگتر آیفون اکسپو با صفحه نمایش OLED و گزینه ارزان قیمت ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD را منتشر کند.

نکته جالب اینجاست که این خبر سهام شرکت اپل، در نمایشگاه ژاپن را تا ۱۰ درصد کاهش داد. انتخاب صفحه نمایش OLED خبر بدی برای شرکت Japenese است که یکی از تامین کنندگان اصلی صفحه نمایش ال سی دی  Apple بوده است. این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۱۹ تولید پانل های OLED را آغاز کند و به دنبال افزایش سرمایه برای همین موضوع است.

با این حال این شرکت همچنان تا زمان تامین سرمایه، رقابت سختی با سامسونگ و ال جی خواهد داشت. در حال حاضر شرکت اپل، پانل OLED خود را برای آیفون X به طور انحصاری از سامسونگ خریداری می کند، اما به نظر نمی رسد این خبر تاثیر زیادی بر قیمت سهام این شرکت داشته باشد.

از آنجایی که اپل در یک سیاست کلی تمایل به تکیه بر تنها یکی از تامین کنندگان برای قطعات خود ندارد، گزارش هایی وجود دارد که ادعا می کند که به عنوان جایگزینی برای انتخاب پانل OLED، به شرکت  LG روی آورده است. در نتیجه سهام قطعات LG Display به یکباره ۵ درصد افزایش یافت. با این حال، مشکلاتی که LG با آن دست و پنجه نرم می کند می تواند اپل را به تکیه بر رقیب خود در کره جنوبی متکی کند.

کد خبر 345819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.