پیشنهاد شورا برای کاهش ۱۶ میلیون متر مکعب مصرف آب در اصفهان

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان از ارایه راهکار شورای شهر برای کاهش ۱۶ میلیون متر مکعبی مصرف آب در اصفهان خبر داد.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان اظهار کرد: به منظور بهبود شرایط موجود، مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان مطالعاتی را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام داده تا با اجرای طرح‌های کارشناسانه بتوان بحران آب را در شرایط فعلی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه از جمله پیشنهادات ارایه شده در حوزه کاهش مصرف آب در اصفهان استفاده همگانی از کاهنده‌های مصرف آب است، تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته چنانچه همه شهروندان اصفهان در ۱۰۰ روز تابستان از وسایل کاهنده مصرف آب استفاده کنند در این بازه زمانی ۱۰ میلیون متر مکعب آب که معادل آب مورد نیاز فضای سبز است صرفه‌جویی خواهد شد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تغییر رویه در استفاده از کولرهای آبی را دیگر پیشنهاد شورای اسلامی شهر برای کاهش مصرف آب در اصفهان عنوان کرد و گفت: چنانچه شهروندان اصفهانی به توصیه‌های انجام شده در کاهش مصرف آب در زمینه استفاده از کولر توجه کنند طی ۱۰۰ روز تابستان می‌توان بین سه تا شش میلیون متر مکعب در این زمینه نیز صرفه‌جویی داشت.

وی استفاده از ماشین‌های ظرفشویی را نیز یکی دیگر از راهکارهای ارایه شده در حوزه کاهش مصرف آب در تابستان امسال و گذر از بحران خشکسالی دانست و افزود: البته باید توجه داشت که همه شهروندان امکان استفاده از این ظرفیت را ندارند اما چنانچه افرادی که دارای ماشین ظرفیشویی هستند برای شستشو از این وسیله استفاده کنند در طول روز ۸۵ درصد صرفه‌جویی در زمینه شست و شوی ظرف‌ها خواهیم داشت.

خسروی با بیان اینکه در مجموع می‌توان گفت با اعمال روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب در شهر اصفهان شاهد ۱۶ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی خواهیم بود، افزود: برای این امر شرکت آب و فاضلاب تسهیلاتی را برای شهروندان در نظر گرفته است که بر اساس آن دستگاه‌های کاهنده آب با مبلغ ۶۰ هزار تومان در اختیار شهروندان قرار می گیرد و هزینه این دستگاه‌ها به صورت اقساطی بر روی قبض آب اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: چنانچه صرفه‌جویی‌های اعلام شده توسط شهروندان صورت گیرد به راحتی می‌توان حفظ فضای سبز شهر اصفهان را تضمین کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به منظور تحقق اهداف مورد نظر شورای شهر اصفهان برای کاهش مصرف آب و مصرف بهینه این ماده حیاتی، راه‌اندازی پویش مردمی را با همکاری شرکت آب و فاضلاب، سازمان فرهنگی، اجتماعی و تفریحی شهرداری اصفهان و دیگر نهادهای ذی ربط در دستور کار داریم که فعالیت این پویش از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 345799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.