تشکیل کارگروه تخصصی بحران آب برای حفظ ریه‌های تنفسی شهر

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: با توجه به اینکه امروز بحران آب بسیار جدی است باید با تشکیل کارگروه تخصصی بحران آب در شهرداری و اولویت بندی مناطق مهم شهر جهت حفظ فضای سبز حرکت کرد.

میثم محمدی در حاشیه بازدید از وضعیت پارک ساحلی زرین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: پارک ساحلی زرین شهر از جمله پارک های زیبای شهر به شمار می آید و به عنوان استراحتگاهی در بین مردم استان اصفهان شناخته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد شادی و نشاط در بین شهروندان نیز مانند هر پدیده اجتماعی دیگر نیازمند بسترسازی و مدیریت منسجم است به دنبال آن هستیم با ایجاد جاذبه های جدید در پارک ساحلی زرین شهر زمینه تحقق این مهم را فراهم کنیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه گردشگران همیشه به دنبال مناطق متمایز شهر هستند، تصریح کرد: امروزه رونق صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته بر همین اساس مناطق سبز و طبیعی استعداد بالقوه ای را برای جذب گردشگر ایفا می کنند و با در نظر گرفتن علاقه خاص مردم به گل و گیاه و... پارک ساحلی زرین شهر می تواند محیطی دلپذیر برای میهمانان، گردشگران و همچنین همشهریان باشد، اما باید مسایلی در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر شهری که ادعای مسافر پذیر بودن دارد باید تفاوت خود با شهرهای دیگر را نیز به رخ مسافران بکشد و در این میان توجه به تفریح کودکان دارای جایگاه ویژه ای است و پارک ساحلی زرین شهر با تجهیز و استاندارسازی بیشتر می تواند بهترین مکان برای تفریح کودکان در کنار خانواده ها را فراهم کند و بر همین اساس این مهم بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی اضافه کرد: امروز در دنیا با استفاده از چراغ های زیبا در میدان ها و معابر عمومی و حتی پارک ها به دنبال آن هستند محیطی زیبا را برای شهروندان و مسافران خلق کنند و با توجه به گردشگرپذیر زرین شهر در کنار زیباسازی شهر و پارک ساحلی زرین شهر باید از مزایایی نورپردازی ها نیز استفاده کرد.

وی عنوان کرد: تجهیز کامل سرویس های بهداشتی پارک و نظافت آنها در جهت حفظ سلامتی شهروندان، نظافت و پاکسازی و رفع جلبک های جوی های آب، نظافت دریاچه مصنوعی و رودخانه برای جلوگیری از بوی نامطبوع در پارک و حفظ سلامت شهروندان، نظارت واحدهای آتش نشانی و برق بر تمامی امکانات و فضاهای پارک ساحلی جهت رفع مخاطرات جانی از جمله برق گرفتگی و ... در راستای ایمنی شهروندان و نجات ماهی های زنده در گودال های رودخانه و انتقال آنها به محلی مناسب از دیگر مسایلی است که باید امروز مورد توجه قرار گیرد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و در عین حال نفس‌گیرترین رقابت‌های ورزشی محبوب فوتبال، مسابقات جام جهانی است، یادآور شد: با توجه به اینکه مسابقات جام جهانی فوتبال در راه است با تجهیز تلویزیون شهری در پارک ساحلی می توان با پخش مسابقات فوتبال و برنامه های مناسبتی در شبهای تابستان ساعاتی دلنشین را برای خانواده ها رقم زد از این رو باید مقدمات کار انجام گیرد تا بتوانیم از این موقعیت نیز به خوبی بهرمند شویم.

وی با اشاره به بحران موجود آب در شهرستان لنجان گفت: با توجه به اینکه امروز بحران آب بسیار جدی است باید با تشکیل کارگروه تخصصی بحران آب در شهرداری و اولویت بندی مناطق مهم شهر جهت حفظ فضای سبز حرکت کرد چراکه امروز با توجه به وضعیت ذخیره آب در پشت سد دبی رودخانه زاینده رود به وضعیت خشک رسیده و چاه‌هایی که شهرداری در اختیار دارد چاه‌های بستری است و تا زمانی که رودخانه جاری نباشد این چاه‌های دبی لازم را نخواهند داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف همچون مسایل زیست محیطی و آلایندگی‌های موجود نمی‌توان به مسئله فضای سبز شهری در زرین شهر توجه جدی نداشت برهمین اساس باید مکاتبه ای با مدیریت بحران استان درخصوص شرایط ویژه زرین شهر در حفظ فضای سبز شهری انجام گیرد تا جلوی برداشت های غیرمجاز کشاورزان و همچنین دسترسی به پساب فاضلاب شهری برای حفظ فضای سبز این شهر رقم بخورد.

وی افزود: امروز در بحث پساب نیازمند تصمیمات مدیریتی هستیم که شاید تحقق آن بسیار سخت باشد، البته سیاست اصلی شهرداری زرین شهر در حال حاضر، جلوگیری از کاشت چمن، حرکت به سمت مدیریت هوشمند و سیستم‌های کارآمد آبیاری همچون آبیاری قطره‌ای و... و تبدیل مبلمان شهری به مبلمان کم‌آب است.

کد خبر 345797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.