تجلیل از ۲۳ هنرمند حوزه صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برگزاری آئین تجلیل از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی استان اصفهان همزمان با هفته صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، جعفر جعفرصالحی گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته پاسداشت صنایع دستی، آیین تجلیل از ۲۳ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی در استان اصفهان که تا کنون کمتر نام آنها شناخته شده بود ولی دارای توانایی‌های ارزشمندی در رشته‌های مختلف صنایع دستی هستند، تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه این هنرمندان و فعالان همگی از پهنه استان اصفهان هستند، تاکید کرد: در کنار تجلیل از هنرمندان صنایع دستی در پهنه استان، از مسئولینی که در حوزه ترویج صنایع دستی در پهنه استان فعال بوده و هم‌چنین همکاران فعال در این حوزه نیز تجلیل می‌شود.

وی گفت: هم‌چنین در حاشیه این آیین، نمایشگاهی از صنایع دستی روستائی شرق شهرستان اصفهان نیز در جهت تلاش برای ترویج صنایع دستی در شرق اصفهان در راستای مقابله با خشکسالی نیز برگزار می شود.

گفتنی است، در این آیین که بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه در تالار شهروند اصفهان برگزار می‌شود، با توجه به تقارن هفته صنایع دستی با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان،از دو اثر فاخر صنایع‌دستی در حوزه های دینی از جمله یک قرآن نفیس نیز رونمایی می شود.

کد خبر 345742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.