تثبیت اصفهان در عرصه بین‌الملل

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیئت سه نفره‌ای از مدیریت شهری اصفهان در اجلاس جهانی سالانه شهرهای خلاق یونسکو حضور یافته تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری با اشاره به حضور هیئت سه نفره مدیریت شهری اصفهان برای نخستین بار در اجلاس جهانی سالانه شهرهای خلاق یونسکو، اظهار کرد: اصفهان از سال ۲۰۱۴ در این شبکه پذیرفته شده اما تا کنون هیچ نماینده‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور پیدا نکرده بود و از آنجا که این مسئله در ارزیابی ادامه عضویت اصفهان در این شبکه برای سال آینده بسیار حیاتی است، مدیریت شهری اصفهان در این دوره از اجلاس حضور می یابد.

وی ادامه داد: دوازدهمین اجلاس سالانه شبکه شهرهای خلاق جهان ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در شهرهای کراکوف و کاتوییس لهستان برگزار می‌شود و شهردار اصفهان، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر در این رویداد حضور خواهند یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرهای عضو این شبکه موظف هستند به منظور تبادل تجربیات و بهره‌مندی از ظرفیت دیگر شهرها حضور مؤثر و مفیدی در این شبکه و رویدادهای آن داشته باشند و عملکرد آنها پس از هر دوره چهار ساله ارزیابی می‌شود. بر همین اساس هیئت سه نفره‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور یافته تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند.

وی گفت: اصفهان متعهد شده بود به عنوان یک شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق توسعه ظرفیت هنرمندان و کارآفرینانِ خلاق با پشتیبانی مالی و آموزش در مدیریت و بازاریابی، تشویق زنان به تولید صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق برنامه تولید انبوه و تبدیل آنها به تولیدکنندگان برای ادامه دانش و تحرک اقتصاد محلی، ترسیم چشم‌انداز وضعیت صنایع دستی و هنر عامه از لحاظ آموزش، اشتغال و کارآفرینی و در نهایت توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجربه با دیگر شهرهای خلاق از طریق پروژه‌های مشترک در راستای برنامه‌های نوآورانه صنایع دستی و برجسته سازی نوآوری بر مبنای رویکردهای بین رشته‌ای بر ارزش‌های شهری خود بیفزاید که تمام این رویکردها و اقدامات اصفهان و دیگر شبکه شهرهای خلاق رصد شده و نتیجه ارزیابی‌های دوره‌ای هر شهر، ادامه مسیر را روشن می‌سازد.

مقدری اضافه کرد: از ایران تنها دو شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای عامه و رشت در حوزه غذا و خوراک عضو این شبکه هستند و هیئت‌های این دو شهر در واقع نمایندگان فرهنگ و هنر ایران در این شبکه یونسکو محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید با بی تفاوتی و کم کاری نگاه مثبت جهانی یونسکو به فرهنگ و آیین‌های ایران را خدشه‌دار کرد، خاطر نشان کرد: شبکه شهرهای خلاق، همکار ممتاز یونسکو است و نه تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار محسوب می شود، بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری است و از طریق آن همه ذی‌نفعان شهر اعم از نهادهای دولتی، نهادهای عمومی مانند شهرداری و بخش خصوصی توانمند و تسهیل‌گر، هنرمندان و اصناف مرتبط با این حوزه زیر چتری واحد به توسعه و گسترش خلاقانه پژوهش، تولید، بازاریابی و پرورش نسل آینده این هنرها در کنار یکدیگر می پردازند. 

به گزارش ایمنا، شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق شامل صنایع دستی و هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را شامل می شود.

کد خبر 345740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.