دور دوم سم‌پاشی درختان شهر اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سم‌پاشی عمومی شبانه تعدادی از گونه‌های گیاهی سطح شهر از تاریخ ۱۹ خرداد لغایت ۳۱ خرداد برای درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه های سرو جهت مقابله با آفت کنه انجام خواهد شد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در عملیات سم‌پاشی به منظور صرفه‌­جویی در میزان سموم مصرفی و بالابردن کیفیت و سرعت انجام عملیات در مسیرهایی که امکان‌پذیر است، از دستگاه های توربولاینر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سموم مورد استفاده برای سم‌پاشی درختان با غلظت‌های پایین و بر پایه گیاهی بوده که عوارض منفی کمتری بر محیط زیست و شهروندان دارد، افزود: با این حال لازم است شهروندان در ایام سم پاشی درختان همکاری لازم را داشته باشند و حتی الامکان از قراردادن خودرو خود در مسیر سم پاشی خودداری کرده و از قراردادن مواد غذایی در این ایام در بالکن ها بپرهیزند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در ایام سم‌پاشی درختان شهروندان باید درب‌های مشرف به مسیر سم پاشی را ببندند و چنانچه میز نانوایی در خیابان قرار گرفته باشد ضروری است متصدیان نانوایی قبل از استفاده، میزها را شستشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، اطلاع رسانی به شهروندان از طریق بنرهای هشداردهنده در مسیرهای سم پاشی در زمان مقرر انجام شده و در هنگام عملیات سم پاشی نیز پیمانکار موظف است یک نفر یا خودرو راهنما در اختیار داشته باشد تا به عابران پیاده، مغازه‌­ها و خودروهای پارک شده اطلاع­‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه در رفیوژ وسط خیابان‌­های مهم و اصلی و در رفیوژهای کنار، با فاصله ۳۰۰-۲۰۰ متر جلوی تانکر، خودرو راهنما در پشت تانکر جهت رعایت موارد ایمنی حرکت می‌کند، یادآور شد: عملیات سم پاشی از ساعت ۱۱ شب به بعد که کمترین تردد وجود دارد، انجام می شود.

کد خبر 345700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی احمدی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    0 0
    اما در خیابان مسجد علی خوراسگان روز چهار شنبه ساعت 5 بعد از ظهر انجام می‌شد.