فرهنگ و هنر را با عکس منتقل کنیم

رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه انتقال فرهنگ و دانش با استفاده از عکس صورت می‌گیرد، گفت: عکس وسیله انتقال فرهنگ و دانش به نسل‌های آینده و حتی در حیطه جهانی است.

 به گزارش ایمنا، علی لوافان در آیین افتتاح نمایشگاه عکس صنایع دستی که پیش از ظهر یک‌شنبه_ ۲۰ خردادماه_ به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: محور توسعه در ایران گردشگری و صنایع دستی است و نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا دانست و برای شروع تجدیدنظر در این حوزه و رونق بیشتر آن باید صنایع دستی را به دیگر صنایع ترجیح داد.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ و دانش با استفاده از عکس صورت می‌گیرد، گفت: عکس وسیله‌ای است که می‌توان به کمک آن فرهنگ و دانش را به نسل های آینده و حتی در حیطه جهانی منتقل کرد.

لوافان افزود: بهترین کالای قابل عرضه، صنایع دستی است که می‌تواند بخش عمده ای از درآمد ملی را تامین کند؛ اکثر آثار تاریخی ساخته دست بشر است و از قبل ماشینی نبوده و حتی می‌توان گفت که ابزار مورد استفاده هم با دست ساخته می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه در جهان حرف اول را در زمینه صنایع دستی می‌زنیم و حدود یک سوم صنایع دستی جهان متعلق به ایران است اما از پتانسیل های موجود استفاده درست و بهینه نمی‌شود؛ هم‌چنین دیده می‌شود که بیشتر افراد مُسن در این حوزه فعال هستند که باید برای جذب و به کارگیری جوانان در این حوزه تمهیداتی اندیشید و بازارهای هدف را پیدا کرد.

رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان با بیان اینکه مال و منال رفتنی و هنر باقی و ماندگار است، یادآور شد: پیشینه چندهزار ساله تاریخ از هنر برخاسته است و تاریخ و تمدن ما را می‌سازد اما متاسفانه در حوزه هنر عنصر شور و شوق و هیجان مجهول باقی مانده است.

کد خبر 345635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.