تاکید رهبری بر افزایش غنی‌سازی، اتمام حجت با اروپا بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: تاکید رهبری بر آمادگی برای افزایش غنی‌سازی آزمودن طرف‌های مقابل است، لذا اگر منافع ایران در برجام تامین شود، برنامه هسته‌ای خود را در قالب آن پیش خواهیم برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی‌سازی جهت رسیدن به ۱۹۰ هزار سو، گفت: مقام معظم رهبری اظهارات ضرب العجلی در قالب برجام را مطرح و مورد تاکید قرار دادند که به موجب آنها فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تاکیدات و شروط مقام معظم رهبری به نوعی آزمودن طرف‌های مقابل است، لذا اگر منافع جمهوری اسلامی در برجام تامین شود، کماکان برنامه توسعه‌ای هسته‌ای خود در همان قالب را پیش خواهیم برد.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از عدم تخطی و پایبندی ایران در برجام دارد، جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را در قالب برنامه‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش برده است، اما پایبندی ایران بدون قید و شرط نیست؛ لذا اگر برجام تنها موجب محدودیت و رفع فرصت‌های جمهوری اسلامی شود، دیگر موافق ماندن در برجام نخواهیم بود.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: جمهوری اسلامی به طور قطعی مفاد ان.پی.تی و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رعایت خواهد کرد، اما در شرایط کنونی در مورد مفاد برجام تصمیمات به نوعی گرفته شده که در صورت هر تخطی کنار گذاشته خواهند شد.

وی در توضیح اینکه آیا آمادگی جمهوری اسلامی برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم در اخذ تضامین عملی از اروپایی‌ها تاثیرگذار است، گفت: کشورهای اروپایی تضمین عملی به ایران نخواهند داد؛ زیرا در سیاست تضمینی وجود ندارد و قدرت مقابله و توازن کشورها مناسبات را تعیین می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که اروپایی‌ها در موضوع میادین مشترک و قراردادهای مرتبط با فناوری‌های حساس با ایران همراه باشند، برجام دوام خواهد آورد، اما اگر به بهانه مستقل بودن شرکت های اروپایی کاری انجام ندهند، برجام علی‌رغم جدیت اروپایی‌ها برای حفظ آن، با کارکرد عملی همراه نخواهد بود.

کد خبر 345607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.