گروه‌های خودسر وحدت ملی را نشانه گرفته‌اند

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان گفت: توهین به آقای صالحی توسط یک گروه خود سرصورت گرفته است، حمله به سفارت عربستان نیز توسط همین گروه انجام شد و ملت و دولت سال ها است که تاوان آن را می دهند.

حیدرعلی حجتی در خصوص رفتار خارج از عرف عده‌ای با علی اکبر صالحی در راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایمنا گفت: هر چند این رفتار از عده معدودی سر زده، اما در مجموع رفتار خوبی نبوده است. در یک راهپیمایی که حرکتی میلیونی و به منظور پشتیبانی از ملت فلسطین و قدس و نیز نمایش اتحاد و یگانگی کشور به جهانیان است، انجام این چنین حرکتی زشت و ناپسند بوده است.

وی تأکید کرد: این نوع رفتار از طرف هر گروه و با هر انگیزه که صورت می‌گیرد؛ ضربه به وحدت و همبستگی ملی است و رسانه‌های خارجی نیز با بهره برداری از چنین حرکاتی، اینگونه به دنیا القاء می‌کنند که در ایران یکدستگی و وحدت وجود ندارد.

صالحی به نمایندگی از سوی دولت، حاکمیت و ملت با دنیا گفت و گو می‌کند

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان ادامه داد: آقای صالحی، چندین سال است که به نمایندگی از سوی دولت، حاکمیت و ملت با دنیا گفت و گو می‌کند، در تیم مذاکره کننده بوده و زحمات بسیاری هم کشیده است، حال چه از لحاظ دینی، مذهبی، مرامی و چه از جنبه انسانی، این رفتار در قبال ایشان، رفتار بسیار بدی بوده و قابل نکوهش و تقبیح است.

حجتی در خصوص انگیزه این افراد گفت: این افراد می‌خواهند نشان دهند که بخشی از ملت و مردم یا گروه‌های خاصی با بحث‌های برجام، گفت وگو با جهان و ایجاد ارتباط با دنیا که در دولت روحانی انجام شده و در حال انجام است مخالف هستند. البته شاید انگیزه‌های دیگری هم داشته‌اند، اما آنچه می‌شود نتیجه گرفت چیزی جز این نیست.

قانون اجرا شود

وی ادامه داد: این حرکت توسط یک گروه خود سرصورت گرفته است، "هر چه در این مملکت می‌کشیم از دست این گروه‌های خود سر است." حمله به سفارت عربستان نیز توسط همین گروه صورت گرفت و ملت و دولت سال‌ها است که تاوان آن را می‌دهند. این گروه‌ها در طول این سال‌ها ضربات زیادی به کشور وارد کرده‌اند.

 سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان در خصوص واکنش دولت به این نوع رفتارها گفت: مسلماً قانون نوع واکنش در خصوص این گونه رفتارها را مشخص کرده و دولت باید درخواست کند تا این افراد که در یک راهپیمایی که برای نمایش همبستگی است و میلیون‌ها نفر در صحنه هستند، چنین رفتارهایی را مرتکب می‌شوند، مشخص و معین شوند.

حجتی تأکید کرد: آقای صالحی از اعضای دولت و شخص بسیار مؤمن و منصفی است، سال‌ها در خدمت کشور بوده و لازم است واکنش دولت، ملت و حاکمیت به چنین اقداماتی علیه ایشان تند باشد در غیر این صورت تداوم چنین رفتارهایی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان در خصوص انتظاری که از قوه قضائیه در این زمینه می‌رود، گفت: ثابت شده است که قوه قضاییه در مورد بحث‌هایی که به امنیت ملی و آسیب به مملکت مربوط بوده، بسیار سریع وارد عمل شده و این امر بارها دیده شده است، اما در این‌گونه موارد واکنشی از قوه قضائیه ندیده‌ایم. مسلماً قوه قضائیه است که باید عدل و آرامش خاطر را در جامعه ایجاد کند. بر این اساس لازم بود در همان ساعات و دقایق اولیه واکنش قانونی مناسب نشان داده می‌شد.

کد خبر 345587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.