امام ۶۰ سال پیش حساسیت فلسطین را درک کردند، عربستان هنوز نمی فهمد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: ۶۰ سال پیش امام خمینی(ره) حساسیت موضوع فلسطین را درک کردند، اما عربستان و مابقی کشورهای عربی این را نمی فهمند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع) در خطبه های اول نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پدر و مادرها باید به وظایف خود در قبال فرزندان آگاه باشند و آنها را با ادب اسلامی تربیت کنند.

وی بیان کرد: زمانی که مردی قصد ازدواج دارد باید مادر خوبی برای فرزندان آینده خود انتخاب کند و این بدان معناست که والدین حتی قبل از تولد فرزند هم وظایفی دارند که باید به آن واقف باشند. انتخاب اسم مناسب برای فرزند و مال حلال بر صفات فرزندان تاثیر دارد و تربیت دینی از وظایف پدران و مادران در برابر فرزندان است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند فرزندان را به ۳ خصلت ادب کنید، محبت به پیغمبر(ص)، محبت به اهل بیت و قرائت قرآن مواردی است که در تربیت فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بر این اساس باید پیغمبر اسلام و فرزندانشان را از خودمان و فرزندانمان بالاتر بدانیم، به گونه ای که خود و فرزندمان را برای ایشان و فرزندانشان فدا کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های محبت به اهل بیت اطاعت از آن ها است، امام باقر(ع) می فرمایند: «مردم بدانید ما از طرف خدا برائت نداریم، حتی برائت گناه هم نداریم، حتی امام حسین(ع) هم برائت نداشتند. بدانید که ما هیچ خویشاوندی با خداوند نداریم و اگر مقرب درگاه خدا هستیم با اطاعت کردن مقرب درگاه او شده ایم.»

طباطبایی نژاد تصریح کرد: امام رضا در سفر به سمت خراسان در محلی سکنی گزیدند، در یکی از اتاق ها دیدند برادرشان به واسطه اینکه پدر ش موسی بن جعفر بوده، فخر فروشی می کند، پس از آن وی را فراخواندند و گفتند: «اگر پدر تو موسی کاظم است به خاطر اعمال او بوده است.»

اولین شرط محبت اطاعت از ائمه است

وی اضافه کرد: اولین شرط محبت اطاعت از ائمه است و اگر غیر از این باشد هوادار هستیم، نه دوستدار آن ها. خداوند در قرآن می فرماید: «کسی که به خدا و قیامت ایمان دارد نمی تواند کسی که دشمن خدا است را دوست داشته باشد؛ حتی اگر دشمن خدا والدین، فرزند و قوم و عشیره او باشند.»

با دعا می شود عذاب را دفع کرد

نماینده ولی فقیه اظهار کرد: فکر نکنید پس از شب های قدر ماه مبارک رمضان تمام شده، ۱۰ شب آخر این ماه بسیار ویژه است و هر شب دعای خاص خود را دارد، شاید بگویید مگر نگفتید در شب قدر سرنوشت یک سال رقم می خورد اما بدانید با دعا می شود عذاب را دفع کرد. امام صادق(ع) فرمودند: « اگر کار از عذاب الهی گذشته باشد و به زمین رسیده باشد، می توان آن را با دعا دفع کرد.»

طباطبایی اضافه کرد: التماس به درگاه خداوند آدم را بزرگ می کند، باعث رشد می شود و امیدوارم خدا در این روزها ما را از دعا کردن محروم نکند.

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده گفت: سالگرد رحلت علامه مجلسی و بانو امین را در این هفته داریم و همچنین سالروز شهادت حاج سید محمدرضا سعیدی که قبل از انقلاب زیر شکنجه رژیم پهلوی از دنیا رفت در این هفته قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس بیان کرد: فلسطین کشوری با مساحت ۳۰ هزار کیلومتر است که بخشی از آن را اسرائیل اشغال کرده و اگر موشکی که بُرد ۱۰۰ کیلومتر داشته‌باشد به سمت آن ها شلیک شود تمام قسمت هایی که در تصرف رژیم صهیونیستی است، نابود می شود.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این سرزمین قبل از جنگ جهانی دوم در دست عثمانی بود و بعد از آن مستعمره انگلیس شد که سعی داشتند آن را یهودی نشین کنند در حالی که پیش از آن مسلمانان در آنجا زندگی می کردند. مسجدالاقصی مورد احترام مسلمانان، یهودی ها و مسیحیان است؛ چرا که محل تولد و دفن بسیاری از پیامبران بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در سال ۱۹۴۸ میلادی که اسرائیل اعلام استقلال، کرد سعی داشت از همه دنیا یهودی جذب کند و الان ۶ میلیون یهودی را در سرزمینهای اشغالی خود جای داده است.

وی ادامه داد: انگلیس و آمریکا می خواستند منطقه ای یهودی نشین در غرب کشورهای اسلامی بسازند تا به عنوان پادگان نظامی و بر علیه کشورهای اسلامی از آن استفاده کنند و بعد از جنگ جهانی دوم شامات را جدا کردند و سوریه، اردن، لبنان و فلسطین بوجود آمد.

۶۰ سال پیش امام خمینی(ره) حساسیت موضوع فلسطین را درک کردند 

طباطبایی‌نژاد افزود: ۶۰ سال پیش امام خمینی(ره) حساسیت موضوع فلسطین را درک کردند، اما عربستان و مابقی کشورهای عربی این را نمی فهمند. در سال ۵۸ امام روز جهانی قدس را به همه معرفی کردند و از همه مسلمانان خواستند قدس را بزرگ بدانند و فهم دشمن شناسی داشته باشند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: نقشه اسرائیل این بود که با تصرف سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و بخشی از مصر، عربستان و عراق به بزرگترین مرکز نفتی دنیا دست پیدا کند که البته این هدف بعد ۷۰ سال هنوز محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: گروه های مختلفی از کشورهای دنیا خواسته انقلاب ما را فهمیدند و باعث شدند تا جبهه حزب الله قدرتمند شود، مقاومت آن ها باعث شد تا سپر آمریکا و اسرائیل شکسته شود و امروز شاهد عزت این جبهه باشیم.

خطیب نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: هم دشمن را خوب بشناسید و هم خوب در مقابلش بایستید، جوانان و نوجوانان را با دشمن آشنا کنیم تا روز به روز عزت نیروهای ایران و مقاومت را بیشتر کنیم.

کد خبر 345500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.