دشمن به دنبال سوءاستفاده از مطالبات مردمی است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: دشمن در فکر این است که از مطالبات به حق مردم سوء استفاده کرده و بعضی از اعتراضات صنفی را خط دهی و کشور را به آشوب بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع نخبگان شهرستان لنجان ضمن بررسی اصول معاشرت در زندگی اظهار کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید و «أما حق بصرک فغضه عما لا یحل لک و ترک ابتذاله إلا لموضع عبره تستقبل بها بصرا أو تستفید بها علما فإن البصر باب الإعتبار»  اما حق چشمت برتو آنست که برگردانی آن را از چیزی که خداوند تورا از دیدن آن منع کرده است و بی جهت بر هر چیز نظر نکنی؛ مگر در جایی که موجب پند و عبرتی باشد یا سبب بصیرت و بیداری شود و یا علمی از آن استفاده شود زیرا چشم دروازه پند و عبرت گرفتن است.  

وی افزود:  در بین حواس ظاهری انسان، چشم از همه ارجمند تر و مهم تر است از این رو باید مدیریت شود، بر همین اساس حضرت علی (ع) می‌فرماید «لیس فی الحواس الظاهرة شی ء أشرف من العین فلا تعطوها سؤلها فتشغلکم عن ذکر اللّه»  در حواس ظاهری بشر، چیزی اشرف و ارجمندتر از چشم نیست،  هرچه که او میل دارد به او ندهید که نتیجه آن فراموشی یاد خداست از این جهت باید نسبت به این نعمت الهی و حقوق ان بیشتر دقت کنیم.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: براساس کلام امام سجاد (ع) یکی از حقوق چشم پرهیز از نگاه‌های آلوده به گناه است که در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور خداوند متعال فرموده است: «قل للمومنین یغضو من ابصارهم ویحفظو فروجهم»، و به زنان نیز همین دستور داده شده است، این یعنی اهمیت حفظ چشم از حرام و در روایتی هم از وجود نورانی امام صادق (ع) چنین آمده است که فرمودند: «ایاکم والنظر فانها تزرع فی قلب صاحبه الشهوه و کفی بها لصاحبها فتنه»  یعنی از نگاه حرام که بذر شهوت در دل ایجاد می‌کند دوری کنید که برای صاحبش فتنه می‌شود.

وی ادامه داد: حقوق دیگر چشم، عبرت آموزی است و دو مصداق آن که در قرآن اشاره شده یکی مسافرت و دیدن عاقبت گذشتگان و آثار آنان برای عبرت گیری و دیگری نگاه به آثار رحمت و نعمت‌های خداوند متعال برای بیداری دل هاست که در واقع نگاه ما به طبیعت و اتفاقات عالم می‌تواند باعث بیداری ما بشود.

فرهنگ اضافه کرد: از دیگر حقوق چشم می‌توان به نگاه عالمانه و علمی آن اشاره کرد،  از مصادیق نگاه علمی، تلاوت قرآن و دعا و نگاه به والدین است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران حضرت امام (ره) در ۱۴ خرداد ماه گفت: معظم له در این دیدار از طرح سه لایه‌ای دشمن برای بر اندازی نظام و فشار به مردم پرده برداری کردند، ایشان فرمودند فشار اقتصادی، فشاز روانی و فشار عملی سه لایه‌ای است که دشمن در دستور کار خود قرار داده است.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت در مورد فشار اقتصادی هدف دشمن حاکمان اسلامی نیستند بلکه هدف، مردم و فشار بر زندگی آنان است و این طرح به تعبیر مقام معظم رهبری در لبنان، فلسطین و ایران شکست خورده است.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: آنچه در این میان مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد تذکر مقام معظم رهبری به مسئولان است که به دو نکته اشاره کردند، نخست آنکه مسئولان با تمام توان خود را برای خنثی کردن اینگونه نقشه های دشمن به کار ببرند و دوم اینکه در تحمل فشارها همراه مردم باشند، نه اینکه خدای نکرده آنها با حقوق‌های نجومی و زندگی اشرافی سر کنند و مردم در فشار به سر ببرند.

وی افزود: در مورد فشار روانی نیز باید گفت که این روند متاسفانه با همراهی منافقین داخلی در حال انجام است و هدف دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف است. عوامل این موضوع داخلی در این اندیشه هستند که نقاط قوتی مثل انرژی هسته‌ای توانایی موشکی و حمایت از مظلومان و عدالت خواهی را نقطه ضعف نظام جلوه دهد که البته در مقطعی نیز این مهم را عملی کرد.

فرهنگ تصریح کرد: دشمنان با شعار نه غزه، نه لبنان که از طرف موجوداتی حقیر در این کشور سر داده شد مقداری کشور را به چالش کشیدند و این همان فشار روانی است و قبول شکل معیوبی از برجام و تحمیل آن به نظام از عملیات های روانی دشمن است که تلقین می‌کنند اگر این مسئله را قبول نکنید جنگ به پا می‌شود که این دروغ محض است.

وی ادامه داد: در مورد لایه سوم که فشار عملی و آشوب است باید گفت: دشمن در فکر این است که از مطالبات به حق مردم سوء استفاده کرده و بعضی از اعتراضات صنفی را خط دهی و کشور را به آشوب بکشاند.

امام جمعه باغبادران اضافه کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد این هشدار به مسئولان عرض می‌کنیم اعتراضی مثل اعتراض کامیونداران واصناف مختلف را باید مدیریت کرده واجازه ندهید دشمن زبون بر این موج سوار شود و نا امنی شغلی و صنفی برای مردم ایجاد کند، متاسفانه مدیریت‌های ضعیف باعث این اعتراضات می‌شود.

وی عنوان کرد: نکته مهم این دیدار که قابل توجه است و باعث عزت نظام شد، فرمان عزتمندانه و مقتدرانه رهبر انقلاب برای شروع فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام بود و این به معنای آن است که هر جا رهبری احساس کند مسئولان به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند و پای منافع ملی در خطر باشد خود از منافع ملی تمام قد در برابر دشمن دفاع کرده بر همین اساس باید مسئولان فرامین معظم له در این مورد را آویزه گوش و در عمل اجرا کنند.

کد خبر 345460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.