چرا حضور مردم در راهپیمایی روز قدس مهم است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان به جنایات رژیم صهیونیستی پی برده اند و به دلیل اهمیتی که برای این روز قائل هستند، در آن شرکت می کنند؛ مردم ایران نیز به چهار دلیل مهم باید این راهپیمایی را با عظمت برگزار کنند.

حجت الاسلام احمد سالک در خصوص اهمیت روز قدس امسال به خبرنگار ایمنا گفت: روز قدس میراث ماندگار حضرت امام و با هدف حذف و محو اسرائیل از جغرافیای زمین طراحی شده است. این ماندگاری آثار وسیعی در طول مدت ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی داشته و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی پی برده اند و به دلیل اهمیتی که برای این روز قائل هستند، در این مراسم شرکت می‌کنند. برای مردم شریف و با بصیرت ایران در سراسر کشور نیز این روز ارزش خاصی دارد.

قدس شریف پشتوانه قرآنی دارد

عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص ویژگی های روز قدس گفت: قدس شریف پشتوانه آیات قرآن و روایات اهل بیت خصوصا پیامبر اکرم(ص) را در خود دارد؛ چرا که شهر قدس شهری است که پایگاه معراج پیامبر اسلام بوده است.

سالک در توضیح جنبه دیگر اهمیت روز قدس گفت: دولت مردان ما به دلیل آشنایی که به امور بین المللی و جهانی دارند، معتقد هستند؛ باید برای کنوانسیون‌ها، قراردادها و توافق‌نامه های بین المللی اهمیت قائل شوند، این در حالی است که اسرائیل به هیچ وجه به قطعنامه‌ها و تعهد نامه های بین المللی تعهدی ندارد.

اسرائیل تعهدی به قطعنامه‌های بین المللی ندارد

وی تصریح کرد: دلیل این امر هم آن است که نطفه نامشروع این رژیم توسط انگلیس و آمریکا در این منطقه ایجاد شد و رژیمی در بین کشورهای اسلامی شکل گرفت که تنها تا سال ۲۰۰۵، سازمان ملل بیش از صد قطعنامه علیه تجاوزهای آن به قدس، تصویب کرده، ولی این رژیم به هیچ کدام از آنها اهمیتی در اجرا نداده است.

سالک افزود: سازمان ملل نیز به دلیل اینکه عده ای بی وجدان و مغزهای الکلی در آن وجود دارد، توانایی پیگیری و نظارت اجرایی بر این قطعنامه‌ها را ندارد و تنها قطعنامه هایی بدون ضمانت اجرا تصویب می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: اسرائیل  و به ویژه صهیونیسم  درمنطقه خاورمیانه، یک عنصر درنده خو و خون آشام است که به هیچکس رحم نخواهد کرد؛ خون آشامی و درندگی را سیاق حرکت خود قرار داده است؛ کما اینکه شاهد هستیم در یکی از عملیات بمباران رژیم صهیونیستی، ۱۸۰۰ نفر فلسطینی یک جا به شهادت رسیدند.

اسراییل دست از خون آشامی خود بر نداشته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص نکته سوم اهمیت روز قدس افزود: امروز شاهد حرکت بزرگ فلسطینی ها هستیم؛ حرکتی که طی آن بسیاری از فلسطینی ها خواهان برگشت به سرزمین خود بر اساس توافق سال ۱۹۴۸ هستند، با این حال در اثر استفاده اسراییل از گازهای سمی و غیر مجاز علیه  فلسطینی‌ها شاهد شهدا و زخمی های بسیاری در این مسیر حق طلبی هستیم؛ یعنی اسراییل علی رغم قطعنامه های بین المللی دست از خون آشامی خود بر نداشته است.

وی در خصوص نکته چهارم، گفت: موضوع مهم در شرایط کنونی عبارت است از حفظ نسل و انسانیت؛ ولی اسرائیل غاصب می خواهد نسل مسلمانان ساکن در سرزمینهای اشغالی را ازبین می‌برد و بویی از انسانیت نبرده است؛ البته به همان میزانی که این رژیم برای مردم فلسطین ایجاد مزاحمت کرده و باعث آوارگی آنها شده، خود نیز صدمات بسیاری دیده است.

سالک در توضیح ضربات و صدمات وارد شده به اسرائیل افزود: در انتفاضه چهارم بیش از ۳۵۰۰ نفر زخمی شدند و به شهادت رسیدند؛  ولی اخیراً جوانان و مومنین فلسطینی به این نتیجه رسیده اند که  باید به  قدرت الهی اتکا و روی پای خود به ایستند. لذا انتفاضه که با تیر و کمان بود، امروز تبدیل به انتفاضه موشکی شده و این بسیار مهم است؛ این حرکت خودجوش و مردمی غزه و فلسطین علیه اسرائیل بوده و این پیروزی است.

باید خشم‌مان را به دشمن نشان بدهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص اهمیت حضور مردم در روز قدس گفت:  حضور مردم در روز قدس از این جهات که گفته شد اهمیت ویژه ای دارد. حضور مردم در صحنه به اقتضای کلام حضرت علی(ع) که می فرماید «دندان هایتان را روی هم فشار و خشم تان را به دشمن نشان دهید»، لازم است و مردم با شعار قاطع «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» امسال روز قدس را بهتر از سال های قبل برگزار خواهند کرد.

سالک در خصوص پیام مردم ایران و حضور آنها در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  در روز قدس گفت: نخست، حضور مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشانه  دستاوردهای بسیار زیادی است، یکی از بزرگترین دستاوردها؛ رشد و بیداری مسلمانان منطقه است که ما شاهد تحولات بسیار زیادی در کشورهای اسلامی هستیم. این رشد بیداری، ارزش بسیار زیادی دارد و مانند بمبی کاخهای ظلم و ستم را نشانه می رود و دستاورد مهمی است.

وی افزود: نکته دوم اینکه؛ هرچقدر آمریکا و اسرائیل از یکدیگر پشتیبانی کنند، باز هم در مقابل ملت و اراده مسلمان و نیروهای آزادی بخش تسلیم هستند و باید اسلحه به زمین بگذارند، در غیر اینصورت زیر چرخ های عظیم انتفاضه له خواهند شد، حق بر باطل پیروز است. پیام امام راحل را یادآوری می کنم که فرمودند: «امیدوارم در بیت المقدس نماز بخوانیم».

کد خبر 345455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.