شناسایی ۱۰ زن مبتلا به سرطان در شهرضا

شهرضا – رییس مرکز بهداشت شهرضا از شناسایی ۱۰ زن مبتلا به سرطان در غربالگری ایراپن در این شهرستان خبر داد.

سید حجت الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: طرح ایراپن با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در شهرضا و سه شهرستان دیگر کشور به عنوان پایلوت جرا شد.

وی انجام  آزمایشات کولونوسکوپی را بخشی از خدمات طرح ایراپن دانست و افزود: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۱۲۵ آزمایش از این نوع در شهرستان انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: از این تعداد، ۱۹ مورد آزمایش همورویید، ۳۲ مورد پولیپ، پنج مورد کانسرکولورکتال و یک مورد کانسر معده بوده است که از این تعداد، ۶۸ مورد نرمال گزارش شده است.

موسوی اضافه کرد: در همین مدت ۱۸۰۵۷ نفر زن ۳۰ تا ۶۹ ساله به ماما ارجاع داده شدند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه ۸۷۱ نفر درخصوص سرطان پستان از ماما به متخصص ارجاع داده شدند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۹ نفر مشکوک به سرطان بودند که پس از انجام آزمایشات مشخص شد که ۱۰ نفر از آنان مبتلا به سرطان پستان هستند.

موسوی اظهار کرد: در همین مدت ۱۴۷۲۷ نمونه پاپ اسمیر و HPV از مراجعان گرفته شده است.

وی همچنین انجام نظارت‌های عمومی بر تهیه و عرضه و مواد غذایی را از مهمترین فعالیت‌های انجام شده برای حفظ سلامت جامعه دانست و افزود: در آخرین بازدید کارشناسان بهداشت محیط که از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران‌های بین راهی مسیر شهرضا به شیراز انجام شد، مقدار ۵۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد و غیرقابل مصرف جمع‌آوری و جهت معدوم‌سازی به شبکه بهداشت منتقل شد.

کد خبر 345420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.