جلوگیری از هدر رفت آب شهری در خوانسار

خوانسار- رییس اداره آبفای شهری خوانسار گفت: ۱۰ کیلومتر عملیات نشست یابی آب در لوله‌های آب شهری و اصلاح ۴۰۰ انشعاب آب با هدف جلوگیری از هدر رفت آب در شهر خوانسار اجرا شد.

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار اظهار کرد: بسیاری از خدمات شرکت آبفای شهری در لحظه اتفاق افتاده و با حجم بسیار زیادی از هزینه‌ها و نیروهای انسانی انجام می‌شود که البته از وظایف جاری شرکت آبفا است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری که از سال ۸۲  آغاز  و به علت کمبود اعتبارات معوق مانده بود، سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، گفت: به زودی مراحل مکانیک کار، الکتروکال و تکمیل سازه این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.    

رییس اداره آبفای شهری خوانسار تصریح کرد: با اجرای عملیات جلوگیری از اتصالات کلکتور فاضلاب شهری که سال‌ها معوق مانده بود، خط اصلی و شش کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهری انجام شد.

وی با بیان اینکه دو قرارداد به طول ۱۰ کیلومتر که از سال گذشته منعقد شده بود با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: مناقصه برای اجرای پنج کیلومتر از پروژه منعقد شده که برای تکمیل پروژه شبکه جمع آوری انجام خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: آبفای شهری آماده فروش انشعاب فاضلاب به همشهریان به صورت اقساط بلند مدت و بدون بهره است و تاکنون در محله شهرک گلستان، شهرک اندیشه، شهرک شاهد، مسکن مهر و مسکن خیران این مهم صورت گرفته است.

رییس اداره آبفای شهری خوانسار با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهری یک زیرساخت مهم برای شهر خوانسار است، اظهار کرد: خط پدافند غیر عامل برای مواقع اضطراری در کمبود آب شرب خوانسار به طول یک هزار و ۶۰۰ متر با قطر ۵۰۰ متر از  محل سد گلپایگان در حال اجرا است.

وی افزود: طراحی ایستگاه پمپاژ این پروژه تکمیل شده و با تخصیص اعتبار در سال جدید این پروژه به اتمام خواهد رسید البته تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری به قطر ۵۰۰ متر انجام شده است. 

جهانگیری ادامه داد: در سال جاری حدود سه کیلومتر اصلاح شبکه به صورت امانی با منابع داخلی انجام شده است که برای سال جدید قراردادی به طول سه هزار و ۶۰۰ متر در حال اجرا و  پروفیل نخست این پروژه تکمیل شده است.

وی گفت: در سال جاری برنامه آبفای شهری در بخش آب و بخش فاضلاب در زمینه قراردادهای منعقد شده تکمیل و بخش زیادی از شبکه آب شهر اصلاح می‌شود.

رییس آبفای شهری خوانسار خاطرنشان کرد: سال گذشته برای هدر رفت آب بیش از یک هزار فقره کنتور فرسوده تعویض و بیش از ۱۰ کیلومتر نشست یابی نیز برای جلوگیری از هدر رفت آب شهری خوانسار انجام شده است،  در بخش نشست‌یابی انشعابات نیز حدود ۴۰۰ انشعاب  به صورت امانی اصلاح شده است.

وی گفت: در زمینه حصار کشی مخازن در حال انعقاد قرارداد هستیم  و دو مخزن مهم شهر حصار کشی می‎شود.

کد خبر 345418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.