عرضه قلیان در مجامع عمومی به زیان سلامت جامعه است

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: با عرضه قلیان در مجامع عمومی مخالف هستیم زیرا این اقدام به زیان سلامت جامعه است.

حجت‌الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان در بهترین حالت، تنها ۲۵ درصد از خدمات سلامت جامعه را ارایه می‌دهد و برای تأمین سایر نیازهای سلامت جامعه همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی لازم است.

وی تأکید کرد: لازم است قبل از اجرای هر طرح یا برنامه‌ای، پیوست سلامت آن با در نظر گرفتن نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان در آینده تهیه شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه نباید سلامت مردم را فدای هیچ مصلحتی کنیم، تصریح کرد: ایجاد واحدهای صنعتی و کارگاهی برای اشتغالزایی بسیار سودمند بوده و همه از ان حمایت می‌کنند، اما لازم است از آلایندگی بعضی واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

تنهایی آلودگی هوا و مصرف دخانیات را از مهمترین تهدیدهای سلامتی افراد دانست و افزود: بسیاری از مردم از بیماری خود آگاهی ندارند، این در حالی است که بدون توجه به عوامل افزایش دهنده خطر بیماری‌ها، به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه ۶۰ درصد افراد مبتلا به اختلال تیرویید از بیماری خود آگاهی ندارند، این در حالی است که غربالگری کم‌کاری تیرویید در آغاز تولد نوزادان نیز انجام می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اجری طرح کنترل بیماری‌های غیرواگیر یا ایراپن در این شهرستان، تصریح کرد: تاکنون ۳۲ بیمار مبتلا به کم کاری تیرویی در شهرستان شناسایی شده‌اند، این در حالی است که یُد بدن شهرضایی‌ها کم است و باید بیشتر از نمک‌های یددار استفاده کنند.

تنهایی با تأکید بر ضرورت آموزش شهروندان برای اصلاح سبک زندگی، اظهار کرد: با عرضه قلیان در مجامع عمومی مخالف هستیم زیرا این اقدام به زیان سلامت جامعه است.

کد خبر 345416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.